Neka obilježja učeničke procjene kvalitete nastave osnovnog obrazovanja i povezanost s njihovim ciljnim orijentacijama u učenju (CROSBI ID 673632)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Maras, Nevenka ; Jurčev, Antonio ; Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Neka obilježja učeničke procjene kvalitete nastave osnovnog obrazovanja i povezanost s njihovim ciljnim orijentacijama u učenju
Cilj istraživanja je bio ispitati spolne razlike u učeničkoj procjeni kvalitete predmetne nastave (ISCED razina 2) te povezanost s njihovim ciljnim orijentacijama u učenju. Istraživanje je provedeno s učenicima sedmih i osmih razreda (N=393) osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji i Gradu Zagrebu. Pored demografskih obilježja učenika, podaci su prikupljeni Upitnikom učeničke percepcije kvalitete nastave (SPOCQ) i Upitnikom ciljnih orijentacija u učenju (CSRL). Rezultati su pokazali da učenici prosječnom procjenjuju kvalitetu nastave u svim njenim dimenzijama, odnosno u zadovoljstvu njome, izazovnošću aktivnosti, mogućnosti izbora, smislenošću i postizanjem samodjelotvornosti. Učenici procjenjuju da su iznadprosječno usmjereni na učenje, ali i na izvedbu te izbjegavanje truda u pogledu ciljnih orijentacija u učenju. Rezultati ukazuju da ne postoje razlike u učeničkoj procjeni kvalitete nastave s obzirom na spol. S druge strane, djevojčice su usmjerenije na učenje, dok nema razlike u usmjerenosti na izvedbu i izbjegavanje truda. U pogledu povezanosti, pokazalo se da oni učenici koji su usmjereni na učenje pozitivnije procjenjuju sve dimenzije kvalitete nastave, ali oni koji su usmjereni na izbjegavanje truda nisu zadovoljni njome. Učenici usmjereni na izvedbu u nastavi selektivno biraju nastavne aktivnosti te su i samodjelotvorniji. Zaključno gledano, spol nije determinata razlika procjene kvalitete nastave, ali je značajan za razlike u ciljnim orijentacijama. Nastavu će kvalitetnijom smatrati oni učenici koji su usmjereni na učenje, dok oni koji su usmjereni na izvedbu i izbjegavanje truda su indiferentni u procjeni prema njoj. Implikacije rezultata su objašnjene u radu.
ciljne orijentacije u učenju, kvaliteta nastave, učenici, osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Some characheristics of student's evaluation of the quality of basic education and relationship with their achievement goal orientation in learning
nije evidentirano
achievement goal orientations, classroom quality, students, elementary school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
422-431.
2018.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova Odsjeka za pedagogiju
Dedić Bukvić E. ; Bjelan-Guska S.
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu
2490-2292
Podaci o skupu
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
predavanje
05.10.2018-06.10.2018
Sarajevo, Bosna i Hercegovina