Tehnike kreativnoga mišljenja i razvoj jezične djelatnosti pisanja (CROSBI ID 784233)
Druge vrste radova | ostalo
Podaci o odgovornosti
Pavličević-Franić, Dunja ; Cvikić, Lidija
hrvatski
Tehnike kreativnoga mišljenja i razvoj jezične djelatnosti pisanja
Kreativno ili lateralno mišljenje fokusira se ponajprije na generiranje novih ideja i drukčijih načina rješavanja problema s mogućnošću višekratnih izbora, dok se tijekom vertikalnoga ili sekvencionalnoga mišljenja zaključci donose prema već ustaljenim obrascima. Kreativnost nije isključivo urođena sposobnost, odnosno potičući kreativno mišljenje, kreativnost se može razvijati pa doneke i naučiti (De Bono, 1990). Sukladno navedenome, koristeći raznolike strategije i tehnike kreativnoga mišljenja, u nastavni se proces mogu implementirati kreativne nesekvencionalne metode i postupci koji će pridonijeti razvoju jezične djelatnosti pisanja i pismenosti općenito. U okviru komunikacijsko- funkcionalnoga pristupa, u kreativnim se radionicama potiče pragmatična jezična kompetencija, svrhoviti i zanimljivi postupci drukčiji od klasične pouke koji podiže samopouzdanje učenika i razvijaju socijalne vještine. Koristeći metode kreativnoga mišljenja ostvaruje se poticajna i učenicima primjerenija nastava, a utječe se i na promjenu negativnoga stava prema materinskome jeziku kao nastavnome predmetu, a umanjit će i „strah od jezika”, često prisutan među učenicima.
kreativno (lateralno) i vertikalno mišljenje, kreativnost u nastavi jezika, jezične vještine, pismenost
nije evidentirano
engleski
Creative thinking techniques and development of literacy skills
nije evidentirano
creative (lateral) and vertical thinking, creativity in language teaching, language skills, literacy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Učiteljski fakultet
2017.
nije evidentirano
objavljeno