Studiranje kao kreativni proces: kvalitativno istraživanje percepcija studenata nastavničkih studija (CROSBI ID 673581)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Batarelo Kokić, Ivana
hrvatski
Studiranje kao kreativni proces: kvalitativno istraživanje percepcija studenata nastavničkih studija
U ovoj kvalitativnoj studiji, istraživačko pitanje usmjereno je na percepciju studenata nastavničkih studija o karakteristikama studiranja i studijskih programa koje potiču ili sprečavaju razvoj kreativnosti. Teorijsko utemeljenje istraživanja vezuje se uz ranije istraživačke studije koje ukazuju na potrebu dubljeg razumijevanja percepcije kreativnosti kod budućih nastavnika, a koje se odnosi na budući rad u razredu, obrazovanje i stručno usavršavanje nastavnika te opći diskurs razvoja kreativnosti u obrazovnom sustavu. Polustrukturirani intervjui u formi fokus grupa provedeni su s ukupno 60 studenata nastavničkih studija (30 studenata preddiplomskog i 30 studenata diplomskog studija) s velikog sveučilišta na jugu Hrvatske. Tijekom fokus grupa, studenti su upoznati sa sustavnim modelom kreativnosti (Csikszentmihalyi, 2014) te su zamoljeni da razmisle o vlastitim obrazovnim iskustvima u okviru navedenog modela. Prema rezultatima provedene studije, budući nastavnici smatraju da su tijekom studiranja razvili samopouzdanje te naučili prepoznavati osobne snage i interese. Nadalje, rezultati ukazuju na razlike između studenata preddiplomskih i diplomskih studija u razmišljanju o kreativnim iskustvima i povezanim kreativnim procesima u koje su bili uključeni tijekom studija.
iskustvo studiranja ; kreativna iskustva ; kreativni procesi ; razvoj kreativnosti u obrazovnom sustavu ; studenti nastavničkih studija
nije evidentirano
engleski
Studying as a Creative Process: Qualitative Study of Teacher Education Students’ Perceptions
U ovoj kvalitativnoj studiji, istraživačko pitanje usmjereno je na percepciju studenata nastavničkih studija o karakteristikama studiranja i studijskih programa koje potiču ili sprečavaju razvoj kreativnosti. Teorijsko utemeljenje istraživanja vezuje se uz ranije istraživačke studije koje ukazuju na potrebu dubljeg razumijevanja percepcije kreativnosti kod budućih nastavnika, a koje se odnosi na budući rad u razredu, obrazovanje i stručno usavršavanje nastavnika te opći diskurs razvoja kreativnosti u obrazovnom sustavu. Polustrukturirani intervjui u formi fokus grupa provedeni su s ukupno 60 studenata nastavničkih studija (30 studenata preddiplomskog i 30 studenata diplomskog studija) s velikog sveučilišta na jugu Hrvatske. Tijekom fokus grupa, studenti su upoznati sa sustavnim modelom kreativnosti (Csikszentmihalyi, 2014) te su zamoljeni da razmisle o vlastitim obrazovnim iskustvima u okviru navedenog modela. Prema rezultatima provedene studije, budući nastavnici smatraju da su tijekom studiranja razvili samopouzdanje te naučili prepoznavati osobne snage i interese. Nadalje, rezultati ukazuju na razlike između studenata preddiplomskih i diplomskih studija u razmišljanju o kreativnim iskustvima i povezanim kreativnim procesima u koje su bili uključeni tijekom studija.
study experiences ; creative experiences ; creative processes ; development of creativity in educational system ; teacher education students
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
154-154.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kolar Billeage, Martina
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
000-0-00000-0-0
Podaci o skupu
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)
predavanje
07.03.2019-09.03.2019
Zagreb, Hrvatska