Odnos slikanja i objavljivanja „selfie“ fotografije sa samopoštovanjem, zadovoljstvom tijelom i osobinama ličnosti (CROSBI ID 425704)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Keresteš, Mirna
Vukasović Hlupić, Tena
hrvatski
Odnos slikanja i objavljivanja „selfie“ fotografije sa samopoštovanjem, zadovoljstvom tijelom i osobinama ličnosti
Društvene mreže važan su aspekt života i uobičajen načina provođenja slobodnog vremena adolescenata i mladih odraslih. Istraživanja psiholoških korelata i utjecaja popularnih „selfie“ fotografija na dobrobit pojedinaca tek su u začetku. Dosadašnja istraživanja uglavnom su korelacijskog nacrta, a rezultati su nekonzistentni. Glavni cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos slikanja i objavljivanja fotografija i "selfie" fotografija sa samopoštovanjem, zadovoljstvom tijelom i osobinama ličnosti. Uzorak je obuhvaćao 123 mlade odrasle osobe (66% žena) dobi od 19 do 28 godina, koje su ispunjavale upitnike tipa papir- olovka i bile podijeljene u tri eksperimentalne skupine: skupinu koja je slikala „selfie“ fotografiju, skupinu koja je slikala i uređivala „selfie“ fotografiju te kontrolnu skupinu. Rezultati istraživanja pokazali su da žene češće uređuju fotografije i „selfie“ fotografije od muškaraca te da je spol značajan moderator povezanosti objavljivanja i uređivanja fotografija sa samopoštovanjem, ekstraverzijom i neuroticizmom. Ekstraverzija je bila pozitivno povezana s objavljivanjem fotografija muškaraca, a negativno s uređivanjem fotografija žena. Samopoštovanje je bilo negativno povezano s objavljivanjem i uređivanjem fotografija žena, ali ne i muškaraca. Neuroticizam je bio pozitivno povezan s objavljivanjem fotografija žena, ali ne i muškaraca. Rezultati nisu potvrdili očekivani utjecaj „selfie“ fotografije na samopoštovanje i zadovoljstvo tijelom. Utvrđene su jedino spolne razlike u promjeni zadovoljstva tijelom, pri čemu se sudionicima zadovoljstvo tijelom snizilo, a sudionicama nije promijenilo tijekom eksperimentalne manipulacije. Provjerena je i povezanost eksplicitne i implicitne mjere samopoštovanja te se pokazalo da je njihova korelacija nulta.
„selfie“ fotografije, samopoštovanje, zadovoljstvo tijelom, Pet-faktorski model, narcizam
nije evidentirano
engleski
Relationship between taking and posting selfies, self-esteem, body satisfaction and personality
nije evidentirano
selfie photographs, self esteem, body satisfaction, Five Factor Model, narcissism
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
28.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb