Važnost sudionika odgojno-obrazovnog procesa kao čimbenika skrivenog kurikuluma u odnosu na postignuća učenika (CROSBI ID 425688)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Leko, Mia
Jukić, Renata
hrvatski
Važnost sudionika odgojno-obrazovnog procesa kao čimbenika skrivenog kurikuluma u odnosu na postignuća učenika
Kurikulum kao nastavni plan i program, zajedno s ciljevima, zadacima, sadržajima, organizacijom i tehnologijom potrebnom za provođenje evaluacije, obuhvaća i skriveni kurikulum. Skriveni kurikulum se objašnjava kao razlika između onoga što formalni kurikulum propisuje i onoga što se odvija u školama tijekom odgojnoobrazovnog procesa. On utječe na kvalitetu obrazovanja i postignuća učenika jer određuje okruženje u kojem učenici borave i uče. Među prikrivenim utjecajima skrivenog kurikuluma najznačajniji su odnosi koji vladaju u školi među učenicima, nastavnicima i roditeljima. Nastavnici su glavni realizatori kurikuluma te su zaduženi prenijeti učenicima vrijednosti koje kurikulum promiče. No, kako se prijenos vrijednosti obično odvija putem implicitnih poruka, učenici, a ni sami nastavnici, često nisu svjesni tih poruka. Kako učiteljevi osobni stavovi i vrijednosti mogu biti u sukobu sa vrijednostima koje se promiču kurikulumom, kod nastavnika je nužno osvijestiti da i na ovaj način utječu na učenike. Također, nastavnici su odgovorni i za stvaranje pozitivnog i poticajnog ozračja kao dijela skrivenog kurikuluma koje će učenicima omogućiti da što bolje usvajaju znanje, ali i koje će pridonijeti njihovom socijalnom i emocionalnom razvoju. Za stvaranje pozitivne klime u razredu potrebno je uspostaviti odnose temeljene na međusobnom poštivanju i uvažavanju između nastavnika i učenika te među učenicima. Također, važno je da postoje pozitivni odnosi i između nastavnika i roditelja jer uključenost roditelja u rad škole pridonosi boljem školskom uspjehu djeteta, redovitijem pohađanju nastave te većoj volji za učenje. U suvremenoj školi se iz tih razloga uloga roditelja u odgojno-obrazovnom procesu sve više širi.
kurikulum, skriveni kurikulum, učenička postignuća
nije evidentirano
engleski
The importance of the participants in the educational process as a factor of the hidden curriculum in relation to pupils' achievements
nije evidentirano
curriculum, hidden curriculum, student achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
45
14.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek