Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 988074

Prevalencija aktivnosti slobodnog vremena učenika osnovnoškolske dobi


Čunović, Doris; Đuranović, Marina; Klasnić, Irena
Prevalencija aktivnosti slobodnog vremena učenika osnovnoškolske dobi // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 361-373 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Prevalencija aktivnosti slobodnog vremena učenika osnovnoškolske dobi
(Prevalence of Leisure Activities in Primary School Students)

Autori
Čunović, Doris ; Đuranović, Marina ; Klasnić, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 361-373

Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 5-06. 10. 2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Dob ; osnovna škola ; slobodno vrijeme ; spol ; školski uspjeh ; učenici
(Age ; primary school ; leisure time ; gender ; school success ; students)

Sažetak
Kvalitetno provođenje slobodnog vremena djece i mladih aktualan je problem današnjice. Cilj istraživanja bio je utvrditi prevalenciju aktivnosti slobodnog vremena učenika osnovnoškolske dobi te razlike po dobi učenika, spolu, školskom uspjehu i školi koju pohađaju u odnosu na načine provođenja slobodnog vremena. Ispitivanjem je bilo obuhvaćeno 126 učenika (58 učenika četvrtih razreda i 68 učenika šestih razreda) iz dviju osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. U svrhu izrade rada konstruiran je upitnik od 9 čestica na trostupanjskoj skali ordinalnog tipa. Dobiveni rezultati ukazuju da učenici osnovnoškolske dobi najviše slobodnog vremena provode družeći se s prijateljima, dok najmanje vremena provedu čitajući knjige i koristeći Facebook. Utvrđene su dobne i spolne razlike u načinima provođenja slobodnog vremena učenika ; učenici šestih razreda više surfaju Internetom, više vremena provode na Facebook-u te više igraju igrice na računalu ili igraćoj konzoli od učenika četvrtih razreda, dok što se tiče spolnih razlika, djevojčice više od dječaka u slobodno vrijeme čitaju knjige i pričaju na mobitel, a dječaci više vremena od djevojčica provode igrajući igrice na računalu ili igraćoj konzoli. Dobivena je niska negativna korelacija školskog uspjeha i provođenja količine vremena na Facebook-u. Statistički značajna razlika dobivena je i u načinima provođenja slobodnog vremena osnovnoškolaca ovisno o školi koju pohađaju. Podaci prikazani ovim radom mogli bi pomoći roditeljima, učiteljima i ostalim stručnjacima koji se bave osmišljavanjem slobodnog vremena djece i mladih da kvalitetnije organiziraju aktivnosti koje promoviraju cjelovit razvoj osobnosti učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb