Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Internatski sindrom: psihološka trauma privilegiranog djeteta (CROSBI ID 261181)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Mindoljević Drakulić, Aleksandra Internatski sindrom: psihološka trauma privilegiranog djeteta // Socijalna psihijatrija, 44 (2016), 4; 353-356

Podaci o odgovornosti

Mindoljević Drakulić, Aleksandra

hrvatski

Internatski sindrom: psihološka trauma privilegiranog djeteta

Duboko razumijevajući patologiju selfa i objektnih odnosa svojih pacijenata koji su već kao sedmogodišnjaci podvrgnuti odgoju u strogim internatima, autorica ove stručne knjige dr. Joy Schaverien je opisala pukotine koje nastaju u njihovoj privrženosti, probleme s intimnošću i povjerenjem u druge, različite strategije preživljavanja poput disociranja, potpunog maskiranja ili skrivanja osje- ćaja, što im je onemogućavalo življenje života punim plućima. Knjiga autorice Schaverien iznimno je seriozno stručno štivo s brojnim kliničkim primjerima jer dokumentira, oštro kritizira i zapravo dovodi u pitanje višestoljetnu tradiciju i praksu britanskog internatskog školovanja. Tradiciju koja je temeljena ponajprije na maskulinom principu prema kojem se u stilu viktorijanskih običaja odbacuje sve što je povezano s emocijama, poput pokazivanja osobina vulnerabilnosti ili slabosti. Također, razotkriva najteže forme zlostavljanja djece koje su prikazivane kao legitimne odgojne metode izvorno zamišljene za poticanje socijalne odgovornosti i brige starijih školaraca prema najmlađima (engl. fagging system), do snobovštine koja se mogla prepoznati u njegovanju ekskluzivnog etosa škole ili čak stila govora i naglaska kao specifičnoga subliminalnog markera kojim su se bivši polaznici internata u britanskom društvu mogli lako međusobno prepoznati.

Internatski sindrom

nije evidentirano

engleski

Boarding school syndrome: the psychological trauma of the „privileged“ child

nije evidentirano

boarding school syndrome

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44 (4)

2016.

353-356

objavljeno

0303-7908

2459-6140

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost