Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Bihevioralno-kognitivni tretman ispitne anksioznosti: Prikaz slučaja (CROSBI ID 673216)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Markanović, Dragana ; Bagarić, Branka Bihevioralno-kognitivni tretman ispitne anksioznosti: Prikaz slučaja // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe. Knjiga sažetaka. / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 270-270

Podaci o odgovornosti

Markanović, Dragana ; Bagarić, Branka

hrvatski

Bihevioralno-kognitivni tretman ispitne anksioznosti: Prikaz slučaja

Ispitna anksioznost podrazumijeva stanje uzbuđenosti, napetosti i zabrinutosti koje se javlja u ispitnim situacijama. Obilježavaju ga pretjerana fiziološka pobuđenost sa simptomima poput mučnine, dijareje i znojenja te maladaptivne kognicije koje uključuju uspoređivanje s kolegama, razmišljanje o posljedicama neuspjeha, nisko samopouzdanje u vlastitu izvedbu, pretjeranu zabrinutost oko ispitne situacije, zabrinutost zbog rastuživanja roditelja, osjećaj nedovoljne pripremljenosti za ispit itd. Iako je povremeno doživljavaju gotovo svi učenici i studenti, procjenjuje se da oko 30% njih pati od izražene ispitne anksioznosti koja se povezuje sa slabijim uspjehom na ispitima, nižim općim akademskim uspjehom, smanjenjem motivacije za učenje i padom samopoštovanja. Mnoga istraživanja pokazala su da kognitivno- bihevioralni tretman dovodi do smanjenja ispitne anksioznosti, poboljšanja vještina učenja, kao i porasta samopouzdanja. Prikazat ćemo kognitivno-bihevioralnu procjenu i tretman ispitne anksioznosti kod djevojke stare 26 godina, studentice treće godine studija. Procjena se sastojala od bihevioralno- kognitivnog intervjua, bihevioralne procjene učenja te primjene Beckovog upitnika anksioznosti, Beckovog upitnika depresivnosti, CORE-OM upitnika i Upitnika automatskih misli pri učenju i polaganju ispita. Tretman se sastojao od sedam seansi raspoređenih tijekom dva mjeseca te jedne seanse praćenja i osnaživanja dva i pol mjeseca nakon završetka tretmana. Korištene su sljedeće tehnike: edukacija o kognitivno-bihevioralnom modelu i tretmanu, psihodedukacija o anksioznosti, samomotrenje problemih ponašanja, tehnike relaksacije, izlaganje, samopotkrepljenje, kartice za suočavanje, tehnike upravljanja vremenom, kao i rad na prepoznavanju, vrednovanju i odgovaranju na negativne automatske misli, modifikacija difunkcionalnih vjerovanja i prevencija povrata simptoma. Prikazat će se i rezultati evaluacije tretmana. Po završetku tretmana kod klijentice je došlo do značajnog poboljšanja u akademskom i socijalnom funkcioniranju te do smanjenja izraženosti simptoma, čemu je osobito doprinijelo postavljanje realističnih ciljeva, planiranje vremena za učenje i restrukturacija vjerovanja o nesposobnosti i neuspješnosti.

ispitna anksioznost, kognitivno-bihevioralni tretman

nije evidentirano

engleski

Cognitive-behavioral treatment of test anxiety: A case study

nije evidentirano

test anxiety ; cognitive-bahavioral treatment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

270-270.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe. Knjiga sažetaka.

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju – uloga i izazovi za psihologe

poster

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija