Kolokacijske pogreške studenata Prehrambene tehnologije (CROSBI ID 673203)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šarić, Antonija ; Budić, Lahorka
hrvatski
Kolokacijske pogreške studenata Prehrambene tehnologije
Budući da kolokacije predstavljaju bitnu komponentu leksičkog znanja te utječu na mnogo aspekata obrade i korištenja jezika, ovim će se radom ispitati razina usvojenosti kolokacija i najčešće pogreške u njihovoj uporabi kod studenata Prehrambene tehnologije. Osim toga, dat će se kratak osvrt i na zadatke koji se koriste kako bi studenti usvojili kolokacije u jeziku struke na receptivnoj i produktivnoj razini, s obzirom da kolokacijske pogreške vrlo lako dovode do neporazuma u komunikaciji. Rad će prikazati i najučestalije kolokacijske pogreške testirane na 54 ispitanika, studenata 2. godine Prehrambene tehnologije. Pri testiranju studenata korištene su kolokacije obrađene na 1. godini studija, a zadatci su podijeljeni u dvije skupine s obzirom na razinu znanja koja je testirana. Prvi zadatak bio je usmjeren na testiranje receptivnog znanja, a on je, očekivano, studentima zadao najmanje poteškoća. Drugom skupinom zadataka testirano je produktivno znanje, a od studenata se tražilo da prevedu određene kolokacije stavljene u kontekst s engleskoga na hrvatski te s hrvatskoga na engleski jezik. Rezultati istraživanja pokazali su kako su zadatci prevođenja bili najzahtjevniji, osobito oni gdje se prevodilo s hrvatskoga na engleski jezik. Za potrebe istraživanja usvojenosti kolokacija na receptivnoj, odnosno produktivnoj razini, korištena je deskriptivna statistička analiza, a u radu su analizirane sljedeće kolokacije: glagol - imenica, pridjev - imenica te imenica - imenica. Analiza pogrešaka pokazala je oslanjanje na materinski jezik te korištenje aproksimacija, a nedovoljna usvojenost kolokacija dovodi do zaključka kako bi se više vremena trebalo posvetiti njihovom uvježbavanju i aktivnoj uporabi.
engleski u prehrambenoj tehnologiji ; kolokacije ; kolokacijske pogreške ; produktivno i receptivno znanje
nije evidentirano
engleski
Collocational Errors of Food Technology Students
nije evidentirano
collocations ; collocational errors ; English in food technology ; productive and receptive knowledge
nije evidentirano
Podaci o prilogu
312-324.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Od teorije do prakse u jeziku struke
Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama
1849-9279
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096