Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga odgojitelja u provođenju istraživačkih aktivnosti iz fizike u dječjem vrtiću (CROSBI ID 260911)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Borić, Edita ; Družijanić, Anita Uloga odgojitelja u provođenju istraživačkih aktivnosti iz fizike u dječjem vrtiću // Módszertani közlöny, 7 (2017), 1; 36-47

Podaci o odgovornosti

Borić, Edita ; Družijanić, Anita

hrvatski

Uloga odgojitelja u provođenju istraživačkih aktivnosti iz fizike u dječjem vrtiću

U dječjem vrtiću vrlo je širok spektar tema koje dijete može istraživati i angažirati svoja osjetila. Ipak, neka područja su zastupljenija od drugih što često ovisi o odgojitelja. Tako se sadržaji vezani uz fiziku i fizikalne pojave vrlo rijetko realiziraju kao organizirane i ciljane istraživačke aktivnosti djece. Uspješnost i učestalost provođenja istraživačkih aktivnosti iz fizike u dječjem vrtiću, ponajviše ovisi o volji, kreativnosti i osposobljenosti odgojitelja. Cilj ovog rada je potaknuti istraživačke aktivnosti iz fizike i ispitati koliko se u predškolskoj dobi provode aktivnosti iz fizike s kojima se susreću u svakodnevnom životu. Pretpostavlja se da su se djeca već susrela s izvođenju pokusa i istraživanjima fizikalnih pojava u neposrednom okruženju. Za potrebe istraživanja korišteni su pokusi koji su prilagođeni uzrasnoj dobi od 4 do 6 godina, a izvedeni su sa 120 djece u vrtićima. Djeca rane i predškolske dobi s lakoćom, zadovoljstvom i brzinom uče fizikalne pojave pomoću različitih istraživačkih aktivnosti. Istraživačkim aktivnostima djeci je omogućeno povezivanje različitih sadržaja sa stvarnim životom. Poticalo ih se na promatranje, istraživanje i zaključivanje što je imalo utjecaj na kreativnost, samostalnosti pri radu na postavljenim zadacima te uspoređivanje i komentiranje dobivenih rezultata što je kod djece potaknulo znatiželju, zadovoljstvo i promišljanje o fizikalnim pojavama.

istraživačke aktivnosti, fizika, pokus, odgajatelj, predškolski uzrast

nije evidentirano

engleski

The role of kindergarten teachers in research organization related to physics

nije evidentirano

research activities, physics, experiment, educator, preschool age

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (1)

2017.

36-47

objavljeno

2217-4540

Povezanost rada

Pedagogija