Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Harmonija 20. stoljeća na studiju Glazbene teorije (CROSBI ID 63216)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Siriščević, Mirjana Harmonija 20. stoljeća na studiju Glazbene teorije // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4. Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća. Zbornik radova s Četvrtog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga / Balić, Vito ; Radica, Davorka' (ur.). Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 251-265

Podaci o odgovornosti

Siriščević, Mirjana

hrvatski

Harmonija 20. stoljeća na studiju Glazbene teorije

U okviru glazbenog obrazovanja u srednjoj školi i na akademiji harmonija 20. stoljeća zastupljena je u gotovo zanemarivom opsegu. Stoga smo pokušavajući ublažiti ovaj nedostatak, na Umjetničkoj akademiji u Splitu, prelaskom na bolonjski sustav studiranja u okviru studijskog programa Glazbene teorije predložili novi predmet pod nazivom Atonalitetna harmonija. Prvotna je ideja bila vrlo ambiciozna – započeti od Druge bečke škole – što se u nastavnoj praksi pokazalo nedostatno obzirom na predznanje studenata, tj. sposobnost analitičkog pristupa glazbenom djelu koje izlazi iz okvira tonalitetne sustavnosti. Stoga je program kolegija u nekoliko navrata korigiran tako da danas sadrži: uvodni dio – ponavljanje objedinjeno kroz prizmu teorije A. Ogolevca koji širenje tonskog sustava od početne kvintne jezgre do 18-tonskog romantičkog sustava obuhvaća zajedničkom idejom ; tonalitetni sustavi 20. stoljeća prikazani su kroz impresionističku harmoniju (s prijedlogom analitičkog pristupa modusnoj sustavnosti J. Vincenta), tonalitetnu funkcionalnost S. Šuleka, kromatski sustav B. Bartóka, te teorijom P. Hindemitha ; atonalitetna sustavnost obuhvaća prijedloge vrednovanja intervala i akorda V. Persichettija, R. S. Brindla i R. Radice, te teorije i postupke oblikovanja harmonijske komponente – napetosnog tijeka u djelima Schönberga, Weberna i Radice. Osim stjecanja teorijskih znanja, naglasak je na analitičkom pristupu cjelovitom glazbenom djelu putem partiture, uz obveznu slušnu percepciju koja je uvijek krajnji cilj.

tonalitet, atonalitet, vrednovanje harmonijske komponente

nije evidentirano

engleski

The 20th Century Harmony in the Course of Music Theory

nije evidentirano

tonality, atonality, evaluation of harmonic component

nije evidentirano

Podaci o prilogu

251-265.

objavljeno

Podaci o knjizi

Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4. Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća. Zbornik radova s Četvrtog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga

Balić, Vito ; Radica, Davorka'

Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu

2016.

978-953-6617-37-1

Povezanost rada

nije evidentirano