Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stavovi srednjoškolaca o osobinama nastavnika u uvjetima otočke škole (CROSBI ID 673161)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Batarelo Kokić, Ivana ; Buzov, Ivanka ; Bodlović, Ana Stavovi srednjoškolaca o osobinama nastavnika u uvjetima otočke škole // Zbornik radova Odsjeka za pedagogiju / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.). 2018. str. 339-349

Podaci o odgovornosti

Batarelo Kokić, Ivana ; Buzov, Ivanka ; Bodlović, Ana

hrvatski

Stavovi srednjoškolaca o osobinama nastavnika u uvjetima otočke škole

Fizička odijeljenost otoka od kopna, ima brojne implikacije na različite aspekte društva, posebice na školski sustav. U ovom radu, a vezano uz literaturu o radu škola u ruralnim i udaljenim područjima, otok se sagledava kao dijelom ruralna cjeline koja je fizički udaljena od kopna. Različite međunarodne istraživačke studije ukazuju da je jedan od problema na koje se nailazi u školama u ruralnim i udaljenim područjima mogućnost zapošljavanja i zadržavanja nastavnika. Nadalje, kod procjenjivanja kvalitete škole u udaljenim i ruralnim područjima kao važan aspekt se sagledava kvaliteta nastavnika. U kontekstu sustava obrazovanja u Republici Hrvatskoj značajno je navesti da se plaće nastavnika u cijelosti pokrivaju sredstvima iz centralnog proračuna. Na taj način se dijelom osigurava ujednačena kvaliteta nastavnika u školama u različitim dijelovima Hrvatske. U radu je prikazana validacija skale učeničke procjene osobina nastavnika, a unutar istraživanja provedenog na reprezentativnom uzorku učenika srednjih škola otoka Brača ispitane su i razlike u učeničkoj procjeni s obzirom na spol, razred i mjesto u kojem učenici pohađaju školu. Utvrđeno je da postoji statistička značajna razliku u učeničkoj procjeni osobina nastavnika s obzirom na spol učenika pri čemu učenici pozitivnije procjenjuju osobine nastavnika od učenica. Učenička procjena poželjnih osobina nastavnika s obzirom na razred pokazuju da je prosječna učenička procjena najviša u prvom razredu te opada u razredima koji slijede. Također, procjena osobina nastavnika se značajno razlikuje s obzirom na mjesto u kojem učenici pohađaju srednju školu. Specifičnost otoka Brača je u jakoj povezanosti pojedinih mjesta s kopnom, pa se u kontekstu samog otoka treba promatrati i utvrđene razlike u učeničkoj procjeni osobina nastavnika.

učenici srednjih škola ; škole na otoku ; osobine nastavnika

nije evidentirano

engleski

High-school Students' Attitudes regarding Teachers' Characteristics under the Conditions of Island Schools

nije evidentirano

high school students ; island schools ; teacher characteristics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

339-349.

2018.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova Odsjeka za pedagogiju

Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra

Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu

2490-2292

Podaci o skupu

2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"

predavanje

05.10.2018-06.10.2018

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Pedagogija, Sociologija