Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije (CROSBI ID 260840)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Dević, Ivan Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 28 (2019), 3; 523-542. doi: 10.5559/di.28.3.08

Podaci o odgovornosti

Dević, Ivan

hrvatski

Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije

U radu su razmotrena obilježja povezana sa školskim uspjehom učenika osnovne škole sukladno teorijskom modelu školske kompetencije (DiPerna, Elliot, i Volpe, 2002 ; 2005). Cilj je provjeriti mogućnost objašnjenja školskog uspjeha učenika navedenim modelom uz dodatno uključivanje intelektualnih sposobnosti učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda (N=393) iz pet osnovnih škola Grada Zagreba i uže okolice, te njihovi nastavnici (N=22). Rezultati strukturalnog modeliranja pokazuju da model sa procjenama nastavnika dobro pristaje podacima te je na taj način moguće objasniti 55% varijance školskog uspjeha. Pri tome se motivacija pokazala potpunim medijatorom odnosa školskih vještina i socijalnih vještina sa školskim uspjehom te djelomičnim medijator odnosa inteligencije i školskog uspjeha. Provedeno istraživanje upućuje na to da najveći ukupni efekt na školski uspjeh ima motivacija učenika i njihove vještine učenja dok ostala obilježja koja potiču školski uspjeh i intelektualne sposobnosti učenika imaju manji efekt.

model školske kompetencije ; školski uspjeh ; motivacija ; inteligencija ; strukturalno modeliranje

nije evidentirano

engleski

Student school achievement - testing a model of school competence

nije evidentirano

model of school competence ; school achievement ; motivation ; study skills ; cognitive ability ; structural equation modeling

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (3)

2019.

523-542

objavljeno

1330-0288

1848-6096

10.5559/di.28.3.08

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost