Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije (CROSBI ID 260840)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Dević, Ivan
hrvatski
Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije
U radu su razmotrena obilježja povezana sa školskim uspjehom učenika osnovne škole sukladno teorijskom modelu školske kompetencije (DiPerna, Elliot, i Volpe, 2002 ; 2005). Cilj je provjeriti mogućnost objašnjenja školskog uspjeha učenika navedenim modelom uz dodatno uključivanje intelektualnih sposobnosti učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda (N=393) iz pet osnovnih škola Grada Zagreba i uže okolice, te njihovi nastavnici (N=22). Rezultati strukturalnog modeliranja pokazuju da model sa procjenama nastavnika dobro pristaje podacima te je na taj način moguće objasniti 55% varijance školskog uspjeha. Pri tome se motivacija pokazala potpunim medijatorom odnosa školskih vještina i socijalnih vještina sa školskim uspjehom te djelomičnim medijator odnosa inteligencije i školskog uspjeha. Provedeno istraživanje upućuje na to da najveći ukupni efekt na školski uspjeh ima motivacija učenika i njihove vještine učenja dok ostala obilježja koja potiču školski uspjeh i intelektualne sposobnosti učenika imaju manji efekt.
model školske kompetencije ; školski uspjeh ; motivacija ; inteligencija ; strukturalno modeliranje
nije evidentirano
engleski
Student school achievement - testing a model of school competence
nije evidentirano
model of school competence ; school achievement ; motivation ; study skills ; cognitive ability ; structural equation modeling
nije evidentirano
Podaci o izdanju
28 (3)
2019.
523-542
objavljeno
1330-0288
1848-6096
10.5559/di.28.3.08