Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 986001

Uloga boje u kreriranju zaštitnog znaka i korporativnog vizualnog identiteta


Bratić, Diana; Miljković, Petar; Matas, Maja
Uloga boje u kreriranju zaštitnog znaka i korporativnog vizualnog identiteta // Printing & Design 2017 / Žiljak Vujić, Jana (ur.).
Zagreb: FS FotoSoft, 2017. str. 30-30 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Uloga boje u kreriranju zaštitnog znaka i korporativnog vizualnog identiteta
(The role of a Color in the Creation of a Trademark and Corporate Visual Identity)

Autori
Bratić, Diana ; Miljković, Petar ; Matas, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Printing & Design 2017 / Žiljak Vujić, Jana - Zagreb : FS FotoSoft, 2017, 30-30

Skup
Printing & Design 2017

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.-10. 03. 2017.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Boja, brand, zaštitni znak, korporativni vizualni identitet, marketing
(Color, brand, trademark, corporate visual identity, marketing)

Sažetak
Poznato je da boja definira asocijacije na brand, te na taj način utječe na prepoznatljivost korporativnog identiteta što je od velikog značaja u kreiranju njegovih vizualnih elemenata. Stoga se u ovom radu nastojala istražiti povezanost dominantne boje zaštitnog znaka i pamtljivosti branda. Istraživanje je provedeno na ciljnoj skupini od 100 ispitanika u dobi od 18 do 25 godina jer su ispitanici te dobi najviše izloženi svim vrstama propagandnih aktivnosti različitih kompanija. Prikazivane su boje (crvena, narančasta, žuta, zelena, plava, ljubičasta, smeđa, te bijela, siva i crna) u ograničenom vremenskom intervalu, a ispitanici su ih trebali povezati s brandovima u čijem se zaštitnom znaku nalaze. Statističkom obradom dobivenih rezultata uočena je prevalencija crvene i plave kromatske boje, te sve tri akromatske boje. Također su zastupljeniji zaštitni znakovi koji uz ponuđenu dominantnu kromatsku boju sadrže i jednu akromatsku boju kao što je bijela ili crna. Saznanja proizašla iz rezultata ovog znanstvenog istraživanja dobra su referenca pri odabiru primarnih i sekundarnih boja u procesu kreiranja zaštitnog znaka kao temelja korporativnog vizualnog identiteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Grafički fakultet, Zagreb