Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 985818

Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja


Ivanov, Lozena; Karamatić Brčić, Matilda; Klarin, Mira; Luketić, Daliborka; Penezić, Zvjezdan; Radeka, Igor; Rogić, Ana Marija; Slišković, Ana; Sorić, Izabela; Šimić Šašić, Slavica; Vican, Dijana
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016


Naslov
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja
(Managing an educational institution: a competency profile of principals)

Autori
Ivanov, Lozena ; Karamatić Brčić, Matilda ; Klarin, Mira ; Luketić, Daliborka ; Penezić, Zvjezdan ; Radeka, Igor ; Rogić, Ana Marija ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Šimić Šašić, Slavica ; Vican, Dijana

Izdavač
Sveučilište u Zadru

Grad
Zadar

Godina
2016

Stranica
303

ISBN
978-953-331-130-2

Ključne riječi
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom ; ravnatelji ; profesionalizacija djelatnosti ravnatelja ; kompetencijski profil ravnatelja ; izazovi u ravnateljskom poslu
(Management of educational institutions ; principals ; professionalization of principals ; competency profile of principals ; challenges facing principals)

Sažetak
Na temelju istraživanja standarda zanimanja i standarda kvalifikacije ravnatelja odgojno- obrazovnih ustanova, te utvrđivanja kompetencija ravnatelja u suvremenim odgojno- obrazovnim sustavima, koje zahtijevaju promijenjene društveno-kulturne vrijednosti, gospodarske promjene, nova znanstvena saznanja, promjene koje donose informacijsko- komunikacijske tehnologije, migracije i globalizacijske mijene, oblikovan je sadržaj ovog udžbenika. Sadržajni koncept strukturiran je obuhvatom onih skupova kompetencijskog profila ravnatelja koji prema rezultatima projektnog istraživanja ukazuju na segmente ravnateljskog rada , a koji su sami ravnatelji ocijenili nedostatnima. Poglavlja u ovoj knjizi obuhvaćaju vrlo raznolike teme koje su se u analizama rezultata dosadašnjih istraživanja, u Hrvatskoj i šire, pokazale važnim za razvoj kompetencijskog profila ravnatelja. Autori su pokušali različite teorije iz područja pedagogije i psihologije primijeniti na specifični kontekst ravnateljskog rada . Pri tome su kritički analizirali pretpostavljene odnose i njihove utjecaje na uspješnost u obavljanju tog zahtjevnog posla, osvrćući se na empirijske provjere tih odnosa i njihovih posljedica po profesionalnu i osobnu dobrobit svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa. Pokušali su ponuditi i praktične implikacije te na temelju provjerenih teoretskih pretpostavki koncipirati načine za svladavanje poteškoća u ravnateljskom poslu. S obzirom da se profesija ravnatelja ostvaruje kroz odnose sa svim drugim sudionicima odgojno-obrazovnog rada u odgojno- obrazovnoj ustanovi i izvan nje, sadržaj udžbenika nije namijenjen samo populaciji ravnatelja, nego svim stručnjacima u području odgoja i obrazovanja, kao i onima koji to tek postaju ili žele postati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija

Napomena
Publikacija je rezultat projekta , , Ravnatelj: profesija i kvalifikacija, a ne funkcija'', kojeg je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda