Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 985481

Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom


Bilač, Sanja; Miljković, Dubravka
Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom // Acta Iadertina, 14 (2017), 2; 53-72 doi:10.15291/ai.1470 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 985481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom
(Reflective practice model - an efficient way of professional development in the classroom management)

Autori
Bilač, Sanja ; Miljković, Dubravka

Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 14 (2017), 2; 53-72

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
stručno usavršavanje ; refleksivna praksa ; upravljanje razredom i disciplinom
(professional development ; reflective practice ; classroom and discipline management)

Sažetak
Promjena paradigme profesionalnoga razvoja učitelja, posebno reorganiziranje stručnoga usavršavanja, predstavlja važan preduvjet uvođenju pozitivnih promjena u školsku praksu. Refleksivna se praksa smatra učinkovitim načinom stručnoga usavršavanja. Upravljanje razredom i ostvarivanje discipline područje je odgojno-obrazovnoga rada u nastavi koje se tradicionalno smatra najvećim izazovom, a u stručnom je usavršavanju učitelja prilično zanemareno. Cilj je istraživanja bio utvrditi postoji li razlika u samoprocjeni ponašanja i zadovoljstvu poslom učitelja u upravljanju razredom i disciplinom s obzirom na oblik njihova stručnoga usavršavanja: tradicionalni oblik nasuprot modelu refleksivne prakse. Istraživanje je obuhvaćalo neprobabilistički uzorak od ukupno 218 učitelja u RH podijeljen na eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Dobivene su značajne razlike: primjena refleksivne prakse (eksperimentalna skupina) utječe na pozitivniju samoprocjenu ponašanja i veće zadovoljstvo poslom u upravljanju razredom i disciplinom nego sama edukacija (kontrolna skupina). Rezultati impliciraju da se primjenom modela refleksivne prakse može učinkovito reorganizirati stručno usavršavanje i mijenjati paradigma profesionalnoga razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dubravka Miljković (autor)

Avatar Url Sanja Bilač (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bilač, Sanja; Miljković, Dubravka
Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom // Acta Iadertina, 14 (2017), 2; 53-72 doi:10.15291/ai.1470 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Bilač, S. & Miljković, D. (2017) Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom. Acta Iadertina, 14 (2), 53-72 doi:10.15291/ai.1470.
@article{article, year = {2017}, pages = {53-72}, DOI = {10.15291/ai.1470}, keywords = {professional development, reflective practice, classroom and discipline management}, journal = {Acta Iadertina}, doi = {10.15291/ai.1470}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Reflective practice model - an efficient way of professional development in the classroom management}, keyword = {professional development, reflective practice, classroom and discipline management} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • CEEAS
  • Creative Commons
  • Crossref
  • DOAJ
  • EBSCO
  • HRČAK
  • Morepres
  • One Belt, One Road Reference Source (2015-)


Citati





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font