Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 985468

Analiza povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja kod jedanaestogodišnjih učenika


Vlahović, Lidija; Babin, Bojan
Analiza povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja kod jedanaestogodišnjih učenika // Školski vjesnik, 67 (2018), 2; 227-238 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Analiza povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja kod jedanaestogodišnjih učenika
(Relation between morphological characteristics and motor skills in eleven-year old male pupils)

Autori
Vlahović, Lidija ; Babin, Bojan

Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 67 (2018), 2; 227-238

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Antropometrijske karakteristike ; motoričko učenje ; tjelesna i zdravstvena kultura ; učenici petih razreda
(Anthropometric characteristics ; motor learning ; physical education ; fifth grade pupils)

Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja reprezentativnih nastavnih tema službenoga plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture za učenike petih razreda osnovne škole. U skladu s navedenim, na uzorku od 152 učenika u dobi od jedanaest godina primijenjeno je šesnaest antropometrijskih mjera za procjenu morfoloških karakteristika te sedam testova reprezentativnih nastavnih tema za procjenu motoričkih znanja. Rezultati kanoničke korelacijske analize provedene između sustava morfoloških varijabli i varijabli motoričkih znanja učenika pokazali su da je izdvojen jedan par statističkih značajnih kanoničkih faktora s koeficijentom kanoničke korelacije 0, 61 (p = 0, 00). Struktura relacija izoliranog značajnog para kanoničkog faktora pokazala je da su učenici s prvenstveno boljim ocjenama u varijablama motoričkih znanja Brzo trčanje do 60 m iz niskoga starta, Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ i Stoj na rukama uz okomitu plohu imali povišene vrijednosti u težini tijela i dijametru lakta, a niže vrijednosti u opsegu podlaktice, dužini ruke i potkožnom masnom tkivu na trbuhu i potkoljenici. Nalazi redundancije pokazali su da je skupom varijabli morfoloških karakteristika moguće procijeniti samo 19, 55% varijance skupa varijabli morfoloških karakteristika i obrnuto: da je samo sa 17, 73% varijance skupa varijabli motoričkih znanja moguće procijeniti varijancu skupa varijabli morfoloških karakteristika. Iz svega se može zaključiti da su bolji uspjeh u izvedbi testova motoričkih znanja imali učenici koji većinom pripadaju mezomorfnoj građi tijela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kineziologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Filozofski fakultet u Splitu

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • HRČAK