Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komunikacija u timskom radu (CROSBI ID 425328)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Pavleković, Larisa Komunikacija u timskom radu / Marijana Ražnjević Zdrilić (mentor); Zadar, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, . 2016

Podaci o odgovornosti

Pavleković, Larisa

Marijana Ražnjević Zdrilić

hrvatski

Komunikacija u timskom radu

Svakodnevni život pruža nam susretanje s novim i različitim informacijama. Postoji težnja svake osobe da informacije koje sazna želi podijeliti s ostalima pa većina interakcija i započinje s ciljem prenošenja informacije. Komuniciranje u organizaciji omogućuje nove prilike u poslu, ali i rješava probleme. Novi poslovi zahtijevaju i donošenje novih odluka, stoga se često formiraju timovi. Zaposlenici imaju mogućnost ulaska u timove te svojim radom doprinose njegovim pozitivnim rezultatima. Tim omogućuje svojim članovima da postanu produktivniji, ali i zadovoljniji svojim radom. Zadovoljan zaposlenik u interesu je svake organizacije. Svakoj komunikaciji cilj je prenošenje poruke koja mora biti uspješno prenesena, u protivnom komunikacija nema svrhe. Komunikacija ima svoj proces. Ona se sastoji od nekoliko čimbenika: pošiljatelja (koji šalje poruke), kodiranja (stvaranje poruke u mislima pošiljatelja), poruka, kanala (metoda kojom se poruka šalje), dekodiranja (oblikovanje poruke u mislima primatelja), primatelja (osobe koja prima poruku), buke (smetnja u kanalu) te povratne informacije. Komunikacijski je proces uspješan ako je zaprimljena poruka neizmijenjena te je primatelj razumio poruku i poslao povratnu informaciju. S obzirom na kodove, komunikacija se dijeli na: usmenu, pisanu i neverbalnu. Svaki oblik koristi se u organizaciji, ovisno o njegovoj potrebi. Funkcije komunikacije unutar organizacije su: kontroliranje, motiviranje, emocionalno izražavanje te informiranje. One utječu pozitivno na rad organizacije pa tako i tima. Većinu funkcija obnaša voditelj u timu koji motivira svoje članove na sudjelovanje i izražavanje. Fundamentalno osobe teže biti u nekoj grupi, bilo da se radi o preživljavanju ili samo osjećaju pripadnosti. Tijekom života, osoba prolazi kroz mnoge grupe tražeći sebe i formirajući svoju osobnost. Osim što ona ostavlja utisak na grupu, grupa ostavlja utisak i na nju. Bitno je razlikovati grupu od tima. Za razliku od grupa kojima je cilj samo prenošenje informacija, tim ima određeni cilj kojem pojedinci zajednički teže. Čimbenici za stvaranje i održavanje uspješnog tima mnogobrojni su, a izdvojila bih najvažnije: cilj, osnivanje, razvoj i rezultati. Tim ima mnogo različitih funkcija uz pomoć kojih doprinosi razvoju organizacije. Omogućuje širenje kompanije, veći i brži protok informacija, povećava komunikaciju unutar i izvan tima te, u konačnici, olakšava donošenje odluka. Kako u komunikaciji, tako i u timu, postoje različite uloge. Tim dijelimo na: izvršitelja, koordinatora, pokretača, kreativca, istraživača, promatrača – procjenjivača, timskog radnika i finalizatora. Uspješnost tima ovisi o njihovoj suradnji. Svaki tim ima svoje karakteristike u kojima je uspješan, no postoje neke općepoznate: jasni, opći i specifični ciljevi, uspješan voditelj, poštivanje razlika, otvorena komunikacija, međusobno povjerenje i slično. Svaki tim ima svoje pozitivne i negativne strane. Bez obzira koliko nedostataka ili prednosti tim imao, članovi tima moraju biti svjesni da se sve može promijeniti u trenu. Prepreke narušavaju timsku efikasnost. Ključno je na vrijeme prepoznati moguće prepreke te ih na adekvatan način savladati. Jedna od najpoznatijih prepreka s kojom se tim može susresti je konflikt. Međutim, ako postoji osoba koja je savladala uspješno pregovaranje, svaki konflikt može biti riješen. Komunikacijske vještine unutar tima od velike su važnosti. Potrebno je kontinuirano raditi na njima te tako povećavati djelotvornost svakog člana. Neke od najvažnijih vještina su: slušanje, neverbalna komunikacija te upravljanje stresom s kojim se osoba svakodnevno susreće. Postoji mnogo pravila kako stvoriti i zadržati uspješan tim. Izdvojena su tri: pravilo važnosti, pravilo lanca te pravilo komunikacije. Svako pravilo od velikog je značaja za uspješan rad, stoga bi ih se trebalo pridržavati i svakodnevno primjenjivati.

komunikacija, komunikacijske vještine, prepreke, timski rad

nije evidentirano

engleski

Communication in team work

nije evidentirano

communication, communication skills, barriers, team work

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

04.10.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za turizam i komunikacijske znanosti

Zadar

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti