Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Žene i informacijsko-komunikacijske tehnologije: zašto su studentice rijetkost na studiju računarstva? (CROSBI ID 672769)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Babić, Tihana ; Ogrin, Ana ; Šarkanj, Klaudija Žene i informacijsko-komunikacijske tehnologije: zašto su studentice rijetkost na studiju računarstva? // MIPRO / Biljanović, Petar (ur.). 2015. str. 1134-1137

Podaci o odgovornosti

Babić, Tihana ; Ogrin, Ana ; Šarkanj, Klaudija

hrvatski

Žene i informacijsko-komunikacijske tehnologije: zašto su studentice rijetkost na studiju računarstva?

Rad se bavi pitanjem vrlo slabog interesa žena za studije računarstva odnosno informacijsko – komunikacijskih tehnologija. Statistički podaci Agencije za znanost i visoko obrazovanje pokazuju da u Hrvatskoj samo 13% studentica izabire studije u području tehničkih, biotehničkih, inženjerskih i prirodnih znanosti (STEM). Na Visoko učilište Algebra – visoku školu za primijenjeno računarstvo upisan je 491 student na preddiplomske i diplomski studij u školskoj godini 2014./2015., od čega samo 43 studentice, što znači da je zastupljenost studentica manja od 9%. Svrha ovog kvalitativnog istraživanja, u kojem je sudjelovalo 36 studentica, je identificirati motive upisanih studentica te, suprotno, moguće razloge zbog kojih studij računarstva nije popularniji odnosno atraktivniji među djevojkama. Studentice ističu intrinzične motive za upis, ali i dobre poslovne mogućnosti nakon završenog studija. Smatraju da glavni uzroci slabe zastupljenosti žena u ICT-u leže u tradicionalnom vjerovanju da je to muški posao, slabijem predznanju u području tehnologija, društvenom neprihvaćanju te slaboj informiranosti. Kao moguća rješenja proizašla iz ovog istraživanja ističu se obvezna rana informatička edukacija, adekvatno informiranje učenika te kreativne promotivne aktivnosti.Rad se bavi pitanjem vrlo slabog interesa žena za studije računarstva odnosno informacijsko – komunikacijskih tehnologija. Statistički podaci Agencije za znanost i visoko obrazovanje pokazuju da u Hrvatskoj samo 13% studentica izabire studije u području tehničkih, biotehničkih, inženjerskih i prirodnih znanosti (STEM). Na Visoko učilište Algebra – visoku školu za primijenjeno računarstvo upisan je 491 student na preddiplomske i diplomski studij u školskoj godini 2014./2015., od čega samo 43 studentice, što znači da je zastupljenost studentica manja od 9%. Svrha ovog kvalitativnog istraživanja, u kojem je sudjelovalo 36 studentica, je identificirati motive upisanih studentica te, suprotno, moguće razloge zbog kojih studij računarstva nije popularniji odnosno atraktivniji među djevojkama. Studentice ističu intrinzične motive za upis, ali i dobre poslovne mogućnosti nakon završenog studija. Smatraju da glavni uzroci slabe zastupljenosti žena u ICT-u leže u tradicionalnom vjerovanju da je to muški posao, slabijem predznanju u području tehnologija, društvenom neprihvaćanju te slaboj informiranosti. Kao moguća rješenja proizašla iz ovog istraživanja ističu se obvezna rana informatička edukacija, adekvatno informiranje učenika te kreativne promotivne aktivnosti.

studentice, IKT, STEM, računarstvo

nije evidentirano

engleski

Women and Information and Communication Technologies: Why are the female students a rarity on computing studies?

nije evidentirano

female students, ICT, STEM, computing

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1134-1137.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2015 38th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (MIPRO) Proceedings

Biljanović, Petar

Opatija: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO

978-953-233-083-0

1847-3938

Podaci o skupu

CE - Računala u obrazovanju

ostalo

25.05.2015-29.05.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

APC

Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Psihologija