Petar Bergamo: Gudački kvartet. polifoni postupci i polifoni oblici (CROSBI ID 260513)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Siriščević, Mirjana
hrvatski
Petar Bergamo: Gudački kvartet. polifoni postupci i polifoni oblici
Gudački kvartet Petra Bergama nastao je u vrlo specifičnom skladateljskom trenutku – pri kraju studija kompozicije kada je trebalo dati sintezu dotadašnjih iskustava i kada je, na početku skladateljskog puta, trebalo definirati vlastitu estetiku. Bergamo je pišući ovo djelo sam sebi postavio nekoliko zadataka: shvatiti formu kvarteta kao oslonac a ne ograničenje, uklopiti polifone postupke i oblike u sonatni ciklus te postići, uz autonomiju svakog manjeg dijela, umreženost kompozicije u cjelini. Prvi je stavak Kvarteta slobodno shvaćena sonatna forma u kojoj je prva tema četveroglasna ekspozicija fuge, a istovremeno i četveroglasni kanon što čini odmak od uobičajenih sonatnih fugata. Drugi stavak objedinjuje tri formalna principa – on je kombinacija fuge i passacaglie u okviru trodijelne forme tipa A B A – uz passacagliu se paralelno odvija troglasni kanon u funkciji variranja kontrapunktskog konteksta. Četvrti stavak je rondo tipa A B A C A u kojem je završni dio dvostruka fuga izgrađena na osnovi A i C teme ronda. Tonalitet Petra Bergama je novoklasični sa gotovo stalnom primjenom politonaliteta u harmoniji i polifoniji. Prateći nastojanja skladatelja koji stoje na počecima novoklasicizma dvadesetih godina prošloga stoljeća, i Bergamo u svom Kvartetu sintetizira klasično i moderno dajući ovim djelom snažnog dramatskog i emotivnog naboja značajan doprinos hrvatskoj komornoj glazbi 20. stoljeća.
gudački kvartet, sonata, kanon, fuga, passacaglia, novoklasicizam
nije evidentirano
engleski
Petar Bergamo: String Quartet. Polyphonic procedures and polyphonic forms.
nije evidentirano
string quartet, sonata, canon, fugue, passacaglia, neoclassicism.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
11 (1)
2016.
153-179
objavljeno
1330-1128
2584-4059