Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Characteristics of educational sciences research activity in European post-socialist countries in the period 1996 to 2013 : content analysis approach (CROSBI ID 260469)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bouillet, Dejana ; Jokić, Marija Maja Characteristics of educational sciences research activity in European post-socialist countries in the period 1996 to 2013 : content analysis approach // European educational research journal, 18 (2019), 4; 407-425. doi: 10.1177/1474904119827462

Podaci o odgovornosti

Bouillet, Dejana ; Jokić, Marija Maja

engleski

Characteristics of educational sciences research activity in European post-socialist countries in the period 1996 to 2013 : content analysis approach

In European post-socialistic countries or more commonly known as Central and Eastern Europe (CEE) countries, regardless of their differences and specifics, the common communist and post-communist legacies in the field of educational sciences are still recognisable. The aim of this article is to explore research activity in the educational sciences in 15 CEE countries: 11 EU member states and 4 from the former Yugoslav Republic in the period from 1996 to 2013. The purpose of this research is to recognise the specificity and dynamics of subject and content issues, and development of methodological approaches in the educational science research. The sample consists of abstracts of 2, 395 papers by CEE authors published in 265 journals indexed in Scopus between 1996 and 2013. Content analysis was applied, where the abstracts were grouped into specifically created categories describing the content and methods of the paper and analysed on the basis of two criterion variables – CEE and non-CEE or international journals. The χ2 test showed that the field of educational sciences in 15 European post-socialist countries changed over time in terms of quantity, content and methods, becoming more expansive and diverse, which is recognisable in papers published both in international and in CEE journals.

educational science thematic research; content analysis; peer review journals; European post-socialist countries CEE

nije evidentirano

hrvatski

Karakteristike istraživanja u obrazovnim znanostima europskih post-socijalističkih zemalja u razdoblju 1996-2013 : sadržajne analize radova

U europskim post-socijalističkim zemljama ili poznatijim kao zemlje srednje i istočne Europe (CEE), bez obzira na njihove različitosti i specifičnosti, zajedničko socijalističko i post-socijalističko nasljeđe u polju obrazovnih znanosti još uvijek je prepoznatljivo. Cilj ovog rada je da istraži znanstvenu aktivnost u polju obrazovnih znanosti u 15 CEE zemalja: 11 zemalja članica Europske unije i četiri zemlje bivše Jugoslavije, u razodblju od 1996. do 2013. Svrha ovog rada je da se utvrde specifičnosti i dinamika istraživanja pojedinih tema, kao i razvoj metodoloških pirstupa u istraživanjima obrazovnih znanosti. Uzorak za istraživanje sastojao se od sažetaka 2.395 radova autora iz najmanje jedne od CEE zemalja, objavljenih u 265 časopisa indeksiranih u Scopus bazi podataka u razdoblju 1996-2013. Metodom sadržajne analize sažetci su grupirani u posebno kreirane kategorije ovisno o sadržaju i korištenim istraživačkim metodoma u radovima. Za usporedbu i utvrđivanje sličnosti i razlika uzorak je podijeljen na radove objavljene u nacionalim ili CEE časopisima i međunarodnim odnosno non-CEE časopisima. Rezultati X2 kvadrat testa pokazuju da se istraživanja u obrazovnim znanosima 15 europskih post-socijalističkih zemalja postupno mijenju u smislu kvantitete, sadržaja i korištenih metoda, odnosno postaju otvorenija i raznovrsnija, što je vidljivo i u radovima objavljenim u nacionalnim kao i radovima objavljenim u međunarodnim časopisima.

obrazovne znanosti tematska istraživanja; sadržajne analize; znanstveni časopisi; europske postsocijalističke zemlje

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (4)

2019.

407-425

objavljeno

1474-9041

10.1177/1474904119827462

Povezanost rada

Informacijske znanosti, Obrazovne znanosti

Poveznice
Indeksiranost