Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 983788

Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha


Skočić Mihić, Sanja; Vlah, Nataša; Šokić, Marina
Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (2018), 1; 69-82 doi:10.31299/hrri.54.1.6 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 983788 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha
(Attitudes of preschool educators and primary school teachers towards the inclusion of children and students with hearing impairments in regular educational institutions)

Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Vlah, Nataša ; Šokić, Marina

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 54 (2018), 1; 69-82

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
oštećenja sluha ; učitelj u osnovnoj školi ; odgajatelj u vrtiću ; posebne odgojno-obrazovne potrebe ; inkluzija
(hearing impairment ; primary school teacher ; preschool teacher ; special educational needs ; inclusion)

Sažetak
Učiteljeva spremnost prihvaćanja učenika s teškoćama ključna je za uspješno edukacijsko uključivanje u redovan obrazovni sustav. Prethodnim istraživanjima utvrđeno je da su odgajatelji u vrtićima i osnovnim školama bolje involvirani u proces uključivanja kada izražavaju povoljnije stavove prema djeci s teškoćama. Ciljevi rada utvrdili su (1) stavove odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece i učenika s oštećenjem sluha, (2) povezanost između stavova i dobi, duljine stručnog staža i samoprocijenjene kompetentnosti za rad s učenicima s oštećenjem sluha (3) razlike u stavovima u odnosu na poznavanje zakonske regulative, radno mjesto (odgajatelj/učitelj) i izjave učitelja o slušanju kolegija o inkluzivnom odgoju i obrazovanja tijekom studija. Sudjelovala su 203 ispitanika iz Rijeke od kojih su 102 (50.2%) odgajatelji u vrtiću, dok je 101 (49.8%) učitelj u osnovnoj školi. Upitnikom su mjereni stavovi odgajatelja i učitelja prema uključivanju djece i učenika s oštećenjem sluha. Faktorskom analizom utvrđena je konstruktna valjanost i pouzdanost četiri dimenzije dizajnirane skale stavova prema uključivanju djece i učenika oštećenoga sluha, dok su hipoteze testirane deskriptivnom, korelacijskom i diferencijalnom neparametrijskom statistikom. Odgajatelji i učitelji uglavnom iskazuju povoljne stavove prema socijalizacijskoj dobrobiti uključivanja djece i učenika s oštećenjem sluha, značaju podrške edukacijskog rehabilitatora i stručne službe za njihovo uspješno uključivanje i ne podržavaju posebne oblike školovanja za ovu djecu i učenike. Dob, duljina stručnog staža i upoznatost s legislativom nisu relevantni, a izjava da su imali kolegij o djeci/učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u studijskom programu relevantna je za stavove sudionika istraživanja. Odgajatelji iskazuju povoljnije stavove od učitelja. Nalazi jasno ukazuju na potrebu opsežnijeg osposobljavanja učitelja i odgajatelja tijekom inicijalnog obrazovanja za rad s djecom i učenicima s oštećenjem sluha, kao i potrebu učitelja za stručnom podrškom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Avatar Url Sanja Skočić Mihić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Skočić Mihić, Sanja; Vlah, Nataša; Šokić, Marina
Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (2018), 1; 69-82 doi:10.31299/hrri.54.1.6 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Skočić Mihić, S., Vlah, N. & Šokić, M. (2018) Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (1), 69-82 doi:10.31299/hrri.54.1.6.
@article{article, year = {2018}, pages = {69-82}, DOI = {10.31299/hrri.54.1.6}, keywords = {hearing impairment, primary school teacher, preschool teacher, special educational needs, inclusion}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.31299/hrri.54.1.6}, volume = {54}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Attitudes of preschool educators and primary school teachers towards the inclusion of children and students with hearing impairments in regular educational institutions}, keyword = {hearing impairment, primary school teacher, preschool teacher, special educational needs, inclusion} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati