Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha (CROSBI ID 260309)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Skočić Mihić, Sanja ; Vlah, Nataša ; Šokić, Marina Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (2018), 1; 69-82. doi: 10.31299/hrri.54.1.6

Podaci o odgovornosti

Skočić Mihić, Sanja ; Vlah, Nataša ; Šokić, Marina

hrvatski

Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha

Učiteljeva spremnost prihvaćanja učenika s teškoćama ključna je za uspješno edukacijsko uključivanje u redovan obrazovni sustav. Prethodnim istraživanjima utvrđeno je da su odgajatelji u vrtićima i osnovnim školama bolje involvirani u proces uključivanja kada izražavaju povoljnije stavove prema djeci s teškoćama. Ciljevi rada utvrdili su (1) stavove odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece i učenika s oštećenjem sluha, (2) povezanost između stavova i dobi, duljine stručnog staža i samoprocijenjene kompetentnosti za rad s učenicima s oštećenjem sluha (3) razlike u stavovima u odnosu na poznavanje zakonske regulative, radno mjesto (odgajatelj/učitelj) i izjave učitelja o slušanju kolegija o inkluzivnom odgoju i obrazovanja tijekom studija. Sudjelovala su 203 ispitanika iz Rijeke od kojih su 102 (50.2%) odgajatelji u vrtiću, dok je 101 (49.8%) učitelj u osnovnoj školi. Upitnikom su mjereni stavovi odgajatelja i učitelja prema uključivanju djece i učenika s oštećenjem sluha. Faktorskom analizom utvrđena je konstruktna valjanost i pouzdanost četiri dimenzije dizajnirane skale stavova prema uključivanju djece i učenika oštećenoga sluha, dok su hipoteze testirane deskriptivnom, korelacijskom i diferencijalnom neparametrijskom statistikom. Odgajatelji i učitelji uglavnom iskazuju povoljne stavove prema socijalizacijskoj dobrobiti uključivanja djece i učenika s oštećenjem sluha, značaju podrške edukacijskog rehabilitatora i stručne službe za njihovo uspješno uključivanje i ne podržavaju posebne oblike školovanja za ovu djecu i učenike. Dob, duljina stručnog staža i upoznatost s legislativom nisu relevantni, a izjava da su imali kolegij o djeci/učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u studijskom programu relevantna je za stavove sudionika istraživanja. Odgajatelji iskazuju povoljnije stavove od učitelja. Nalazi jasno ukazuju na potrebu opsežnijeg osposobljavanja učitelja i odgajatelja tijekom inicijalnog obrazovanja za rad s djecom i učenicima s oštećenjem sluha, kao i potrebu učitelja za stručnom podrškom.

oštećenja sluha ; učitelj u osnovnoj školi ; odgajatelj u vrtiću ; posebne odgojno-obrazovne potrebe ; inkluzija

nije evidentirano

engleski

Attitudes of preschool educators and primary school teachers towards the inclusion of children and students with hearing impairments in regular educational institutions

nije evidentirano

hearing impairment ; primary school teacher ; preschool teacher ; special educational needs ; inclusion

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54 (1)

2018.

69-82

objavljeno

1331-3010

10.31299/hrri.54.1.6

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti

Poveznice
Indeksiranost