Interpersonalne vještine nastavnika kao komponenta pozitivne školske klime (CROSBI ID 672476)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Krajinović, Nikolina, Petani, Rozana
hrvatski
Interpersonalne vještine nastavnika kao komponenta pozitivne školske klime
Školska klima definira se kao relativno trajan, multidimenzionalan fenomen koji karakterizira članove određene organizacije, odnosno predstavlja skup karakteristika po kojima se škole međusobno razlikuju. Školska klima odražava kvalitetu interakcije koja se odvija tijekom odgojno-obrazovnog procesa, a jedan od najvažnijih čimbenika pozitivne školske klime su interpersonalne vještine nastavnika. Pozitivna školska klima, također utječe na poticanje inovativnosti i kreativnosti kod učenika. Stoga je cilj ovog rada bio utvrditi učestalost pojavnosti nekih interpersonalnih vještina nastavnika, kao što su podrška učenicima, kontrola, empatija, motiviranje učenika te suradnja s roditeljima, koje doprinose izgradnji i održavanju pozitivne školske klime te razlike u pojavnosti s obzirom na spol, dob i radni staž u struci nastavnika. U radu je korištena metoda anketiranja na uzorku od 100 nastavnika predmetne nastave iz osam osnovnih škola u gradu Zadru. Rezultati istraživanja pokazali su da nastavnici u prosjeku koriste umjerenu i visoku podršku učenicima, kontrolu, empatiju prema učenicima, motiviranje učenika te suradnju s roditeljima. Rezultati su, također pokazali kako muški ispitanici više koriste kontrolu na nastavi nego ženske ispitanice, dok one koriste veću suradnju s roditeljima nego muški ispitanici.
empatija, interpersonalne vještine, kontrola, motiviranje, podrška, suradnja s roditeljima, školska klima
nije evidentirano
engleski
Interpersonal Teacher Skills as a Component of Positive School Climate
nije evidentirano
empathy, interpersonal skills, control, motivating students, support, cooperation with parents, school climate
nije evidentirano
Podaci o prilogu
32-33.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovnom sustavu
Zadar: Sveučilište u Zadru
978-953331-170-8
Podaci o skupu
Međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovnom sustavu
predavanje
19.10.2017-21.10.2017
Zadar, Hrvatska