Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima (CROSBI ID 672461)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Sunko, Esmeralda ; Rogulj, Edita ; Živković, Ana Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima // Knjiga sažetaka, 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje budućnost civilizacije / Prskalo, I ; Braičić, Z ; Badrić, M (ur.). Zagreb : Petrinja: Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, 2018. str. 57-57

Podaci o odgovornosti

Sunko, Esmeralda ; Rogulj, Edita ; Živković, Ana

hrvatski

Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima

Rad je usmjeren analizi procjene kompetencija odgajatelja o uvjetima inkluzije djece s poremećajem iz spektra autizma u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Na temelju dosadašnjih teorijskih znanja i iskustava odgajatelja, procjenjuju se sposobnosti i ograničenja djece s poremećajem iz spektra autizma, samoprocjena kompetencija odgajatelja za njihov odgoj i obrazovanje i procjena ostalih uvjeta za inkluziju djece s poremećajem iz spektra autizma. Analizirani su rezultati istraživanja dobiveni upitnikom na uzorku od 68 odgajatelja iz 6 splitskih dječjih vrtića. Utvrđena je niska samoprocjena odgajatelja o njihovoj kompetenciji u kojoj su oni aktivni sudionici inkluzije djece s poremećajem iz spektra autizma. Otežavajućim faktorima za provedbu inkluzivnog odgoja djece s poremećajem iz spektra autizma procijenili su: nedosljedno osiguranje pomoćnika u vrtiću, nedostatak stručnjaka kompetentnih za odgoj i nedovoljnu suradnja s roditeljima djece s poremećajem iz spektra autizma. Analiza upućuje na nedostatak sustavne edukacije odgajatelja za inkluzivnu odgojno-obrazovnu praksu. Autorice izlučuju važnost znanja i vještina odgajatelja u području informacijsko komunikacijske tehnologije, a posebno augmentativne i alternativne komunikacije.

djeca s poremećajem iz autističnog spektra ; informacijsko komunikacijska tehnologija ; kompetencija odgajatelja ; odgojno-obrazovna inkluzija.

Rad je prihvaćen za objavu u specijalnom izdanju Hrvatskog časopisa za odgoj i obrazovanje

engleski

Educational Competence in the Inclusion of Children with Autism Spectrum Disorder in Early and Pre-school Education Institution

nije evidentirano

children with autistic spectrum disorder ; information communication technology ; competence of the educator ; Educational and Teaching Inclusion

nije evidentirano

Podaci o prilogu

57-57.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka, 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje budućnost civilizacije

Prskalo, I ; Braičić, Z ; Badrić, M

Zagreb : Petrinja: Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu

978-953-8115-37-0

Podaci o skupu

17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije

predavanje

07.06.2018-08.06.2018

Petrinja, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti