Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima (CROSBI ID 672461)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sunko, Esmeralda ; Rogulj, Edita ; Živković, Ana
hrvatski
Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima
Rad je usmjeren analizi procjene kompetencija odgajatelja o uvjetima inkluzije djece s poremećajem iz spektra autizma u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Na temelju dosadašnjih teorijskih znanja i iskustava odgajatelja, procjenjuju se sposobnosti i ograničenja djece s poremećajem iz spektra autizma, samoprocjena kompetencija odgajatelja za njihov odgoj i obrazovanje i procjena ostalih uvjeta za inkluziju djece s poremećajem iz spektra autizma. Analizirani su rezultati istraživanja dobiveni upitnikom na uzorku od 68 odgajatelja iz 6 splitskih dječjih vrtića. Utvrđena je niska samoprocjena odgajatelja o njihovoj kompetenciji u kojoj su oni aktivni sudionici inkluzije djece s poremećajem iz spektra autizma. Otežavajućim faktorima za provedbu inkluzivnog odgoja djece s poremećajem iz spektra autizma procijenili su: nedosljedno osiguranje pomoćnika u vrtiću, nedostatak stručnjaka kompetentnih za odgoj i nedovoljnu suradnja s roditeljima djece s poremećajem iz spektra autizma. Analiza upućuje na nedostatak sustavne edukacije odgajatelja za inkluzivnu odgojno-obrazovnu praksu. Autorice izlučuju važnost znanja i vještina odgajatelja u području informacijsko komunikacijske tehnologije, a posebno augmentativne i alternativne komunikacije.
djeca s poremećajem iz autističnog spektra ; informacijsko komunikacijska tehnologija ; kompetencija odgajatelja ; odgojno-obrazovna inkluzija.
Rad je prihvaćen za objavu u specijalnom izdanju Hrvatskog časopisa za odgoj i obrazovanje
engleski
Educational Competence in the Inclusion of Children with Autism Spectrum Disorder in Early and Pre-school Education Institution
nije evidentirano
children with autistic spectrum disorder ; information communication technology ; competence of the educator ; Educational and Teaching Inclusion
nije evidentirano
Podaci o prilogu
57-57.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka, 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje budućnost civilizacije
Prskalo, I ; Braičić, Z ; Badrić, M
Zagreb : Petrinja: Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu
978-953-8115-37-0
Podaci o skupu
17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
predavanje
07.06.2018-08.06.2018
Petrinja, Hrvatska