Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 672413)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sunko, Esmeralda
hrvatski
Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj
Nakon obvezujućih međunarodnih dokumenata, navedeni su osnovni dokumenti Republike Hrvatske, u kojima su ostvarene zakonske pretpostavke za provođenje inkluzivnih ideja odgoja i obrazovanja. Od hrvatskih pravnih propisa, koji čine pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama najvažniji su Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, posebni zakoni o odgoju i obrazovanju i pravilnici koji razrađuju zakonske odredbe. Ovaj pravni okvir analiziran je prema trenutnim važećim zakonskim propisima i prema zakonima koje je potrebno donijeti i nadopuniti (lege lata i lege ferenda). Analiza je pokazala nedostatke u zakonskim i podzakonskim aktima odgoja i obrazovanja djece s teškoćama. Nesporazumi i nejasnoće počinju upotrebom termina koji u hrvatskom jeziku sadrže slične ili iste pojmove: djeca s posebnim potrebama, djeca s teškoćama, djeca s teškoćama u razvoju, djeca s poremećajima u ponašanju, djeca s problemima u ponašanju. Inkluzija u mnogim znanstvenim i stručnim stajalištima pretpostavlja uključivanje sve djece u redovite sustave odgoja i obrazovanja. Oblici uključivanja djece s teškoćama bez prisustva jednakosti i transparentnog prihvaćanja različitosti su oblici integracije. Analizirani su primjeri upotrebe termina kod vrsta teškoća mladih i djece s problemima u ponašanju, podskupina poremećaja iz autističnog spektra i skupina osoba s intelektualnim teškoćama. Medicinski termini prema novijoj klasifikaciji DSM 5, uspoređeni su sa starom DSM 4 klasifikacijom i stavljene su u kontekst hrvatskih i međunarodnih pravnih okvira. Zaključuje se da je potrebna izrada posebnih ili nadopuna postojećih pravnih akata o ostvarivanju odgoja i obrazovanja djece s teškoćama za život u inkluzivnom okruženju u Republici Hrvatskoj.
inkluzija, intelektualne teškoće, poremećaj autističnog spektra, prava, problemi u ponašanju, termini
nije evidentirano
engleski
Legal framework for the education of children with disabilities in the Republic of Croatia
nije evidentirano
Inclusion, Intellectual Disabilities, Rights, Behavioral Problems, Autistic Spectrum Disorders, Terms
nije evidentirano
Podaci o prilogu
56-57.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Od znanosti do učionice
Tpmaš, Suzana ; maleš, Lada ; Blažević, Ines ; restović, Ivana
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Podaci o skupu
11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije. Prema kvalitetnoj školi. Od znanosti do učionice
predavanje
05.10.2017-06.10.2017
Split, Hrvatska