Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 672413)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Sunko, Esmeralda Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj // 11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Od znanosti do učionice / Tpmaš, Suzana ; maleš, Lada ; Blažević, Ines et al. (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 56-57

Podaci o odgovornosti

Sunko, Esmeralda

hrvatski

Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj

Nakon obvezujućih međunarodnih dokumenata, navedeni su osnovni dokumenti Republike Hrvatske, u kojima su ostvarene zakonske pretpostavke za provođenje inkluzivnih ideja odgoja i obrazovanja. Od hrvatskih pravnih propisa, koji čine pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama najvažniji su Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, posebni zakoni o odgoju i obrazovanju i pravilnici koji razrađuju zakonske odredbe. Ovaj pravni okvir analiziran je prema trenutnim važećim zakonskim propisima i prema zakonima koje je potrebno donijeti i nadopuniti (lege lata i lege ferenda). Analiza je pokazala nedostatke u zakonskim i podzakonskim aktima odgoja i obrazovanja djece s teškoćama. Nesporazumi i nejasnoće počinju upotrebom termina koji u hrvatskom jeziku sadrže slične ili iste pojmove: djeca s posebnim potrebama, djeca s teškoćama, djeca s teškoćama u razvoju, djeca s poremećajima u ponašanju, djeca s problemima u ponašanju. Inkluzija u mnogim znanstvenim i stručnim stajalištima pretpostavlja uključivanje sve djece u redovite sustave odgoja i obrazovanja. Oblici uključivanja djece s teškoćama bez prisustva jednakosti i transparentnog prihvaćanja različitosti su oblici integracije. Analizirani su primjeri upotrebe termina kod vrsta teškoća mladih i djece s problemima u ponašanju, podskupina poremećaja iz autističnog spektra i skupina osoba s intelektualnim teškoćama. Medicinski termini prema novijoj klasifikaciji DSM 5, uspoređeni su sa starom DSM 4 klasifikacijom i stavljene su u kontekst hrvatskih i međunarodnih pravnih okvira. Zaključuje se da je potrebna izrada posebnih ili nadopuna postojećih pravnih akata o ostvarivanju odgoja i obrazovanja djece s teškoćama za život u inkluzivnom okruženju u Republici Hrvatskoj.

inkluzija, intelektualne teškoće, poremećaj autističnog spektra, prava, problemi u ponašanju, termini

nije evidentirano

engleski

Legal framework for the education of children with disabilities in the Republic of Croatia

nije evidentirano

Inclusion, Intellectual Disabilities, Rights, Behavioral Problems, Autistic Spectrum Disorders, Terms

nije evidentirano

Podaci o prilogu

56-57.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Od znanosti do učionice

Tpmaš, Suzana ; maleš, Lada ; Blažević, Ines ; restović, Ivana

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Podaci o skupu

11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije. Prema kvalitetnoj školi. Od znanosti do učionice

predavanje

05.10.2017-06.10.2017

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija