Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sporedna uloga istine u medijima (CROSBI ID 17320)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije | međunarodna recenzija

Sporedna uloga istine u medijima / The Secondary Role of Truth in the Media / Alić, Sead ; Milković, Marin (ur.) Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2018

Podaci o odgovornosti

Alić, Sead ; Milković, Marin

hrvatski

Sporedna uloga istine u medijima

Pred nama je šesti po redu zbornik tekstova sa simpozija filozofije medija. Ove godine najobimniji, čini se i najzanimljiviji. U svakom slučaju riječ je o zborniku koji, zajedno s do sada objavljenim zbornicima, svjedoči o velikom naporu da se zbornicima prati ritam simpozija te da se problemi medijskog posredovanja (temeljni za razumijevanje doba u kojemu živimo) stave što bliže središtu filozofijskih promišljanja. Iz načina promišljanja tema koje su obrađene evidentno je prihvaćanje osnovne linije promišljanja koja u svakom od fenomena koje misli prepoznaje onaj dio problematike koji je vezan za neki od načina posredovanja. Medijska problematika na taj način otvara se filozofijskoj misli i srodnim pristupima kao nezaobilazna metoda detektiranja aktualnog nam stanja i oslonca u traganju za teorijskim i praktičnim rješenjima. Filozofija medija ovim zbornicima najbolje pokazuje da se ne iscrpljuje u govoru o samoj sebi, ne pada u stupicu u koju u pravilu padaju nove discipline kada u želji da se dokažu uvijek iznova govor, pišu i propisuju uvijek iste i uvijek nove mantre. Iz mnoštva tema iz različitih pristupa ovog i ranijih zbornika nedvosmisleno proizlazi činjenica da je riječ o filozofijskom ali i interdisciplinarnom pristupu koji na svakom novom materijalu promišljanja otkriva i imanentne metodološke pristupe, ostajući pritom uvijek na putu pronalaženja medijske dimenzije, dimenzije posredovanja, mostonosne konstrukcije koja povezuje ali i objašnjava. Zbornicima koji su do sada objavljeni, kao i ovim novim, filozofija medija se etablirala kao ozbiljan horizont promišljanja suvremenoga svijeta. Vidljivo je to iz raspona tema koje se obrađuju, pristupa u tim tekstovima, te iz intencija da se, pronalazeći upravo medijsku dimenziju, dimenziju posredovanja – o fenomenima o kojima se misli progovori na vrlo suvremen način. Kada prođu vremena zaslijepljenosti i pomodarstva filozofijskim pristupima koji vode u slijepe ulice promišljanja i življenja, u depresiju odumiranja mišljenja njegovim istrajavanjem na pomodarskom vokabularu i poetici ispraznosti – bit će prostora i vremena sagledati nove horizonte koje nudi upravo filozofija medija. Otuda ovaj zbornik, kao i oni prije njega, a tako će biti i sa zbornicima koji slijede – više su okrenuti svojoj budućoj publici nego današnjem trenutku. No uvijek je tu sladokusaca mišljenja kojima će ovi zbornici donijeti lepezu misli i pristupa, dovoljnu da se zakotrljaju novi tekstovi i nova istraživanja pod kišobranom filozofije medija.

sporedna ; uloga ; istina ; mediji ; filozofija

Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog simpozija Filozofija medija održanog 21.–22. rujna 2017. u Zagrebu

engleski

The Secondary Role of Truth in the Media

Pred nama je šesti po redu zbornik tekstova sa simpozija filozofije medija. Ove godine najobimniji, čini se i najzanimljiviji. U svakom slučaju riječ je o zborniku koji, zajedno s do sada objavljenim zbornicima, svjedoči o velikom naporu da se zbornicima prati ritam simpozija te da se problemi medijskog posredovanja (temeljni za razumijevanje doba u kojemu živimo) stave što bliže središtu filozofijskih promišljanja. Iz načina promišljanja tema koje su obrađene evidentno je prihvaćanje osnovne linije promišljanja koja u svakom od fenomena koje misli prepoznaje onaj dio problematike koji je vezan za neki od načina posredovanja. Medijska problematika na taj način otvara se filozofijskoj misli i srodnim pristupima kao nezaobilazna metoda detektiranja aktualnog nam stanja i oslonca u traganju za teorijskim i praktičnim rješenjima. Filozofija medija ovim zbornicima najbolje pokazuje da se ne iscrpljuje u govoru o samoj sebi, ne pada u stupicu u koju u pravilu padaju nove discipline kada u želji da se dokažu uvijek iznova govor, pišu i propisuju uvijek iste i uvijek nove mantre. Iz mnoštva tema iz različitih pristupa ovog i ranijih zbornika nedvosmisleno proizlazi činjenica da je riječ o filozofijskom ali i interdisciplinarnom pristupu koji na svakom novom materijalu promišljanja otkriva i imanentne metodološke pristupe, ostajući pritom uvijek na putu pronalaženja medijske dimenzije, dimenzije posredovanja, mostonosne konstrukcije koja povezuje ali i objašnjava. Zbornicima koji su do sada objavljeni, kao i ovim novim, filozofija medija se etablirala kao ozbiljan horizont promišljanja suvremenoga svijeta. Vidljivo je to iz raspona tema koje se obrađuju, pristupa u tim tekstovima, te iz intencija da se, pronalazeći upravo medijsku dimenziju, dimenziju posredovanja – o fenomenima o kojima se misli progovori na vrlo suvremen način. Kada prođu vremena zaslijepljenosti i pomodarstva filozofijskim pristupima koji vode u slijepe ulice promišljanja i življenja, u depresiju odumiranja mišljenja njegovim istrajavanjem na pomodarskom vokabularu i poetici ispraznosti – bit će prostora i vremena sagledati nove horizonte koje nudi upravo filozofija medija. Otuda ovaj zbornik, kao i oni prije njega, a tako će biti i sa zbornicima koji slijede – više su okrenuti svojoj budućoj publici nego današnjem trenutku. No uvijek je tu sladokusaca mišljenja kojima će ovi zbornici donijeti lepezu misli i pristupa, dovoljnu da se zakotrljaju novi tekstovi i nova istraživanja pod kišobranom filozofije medija.

secondary ; role ; truth ; media ; philosophy

Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog simpozija Filozofija medija održanog 21.–22. rujna 2017. u Zagrebu

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja

2018.

978-953-7809-70-6

408

objavljeno

Povezanost rada

Filozofija, Informacijske i komunikacijske znanosti