Mitologija i imaginacija (CROSBI ID 17319)
Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije
Podaci o odgovornosti
Alić, Sead ; Milković, Marin
hrvatski
Mitologija i imaginacija
U mediokracijskom dobu zavođenja i manipuliranja suvremenim medijima, poziv na buđenje stvarateljske snage predočavanja, slike i djela stvaranja – postaje posebno važno. Povijesna atenska pobjeda logičkog nad mitskim rezultirala je svijetom koji se nad pobjedom mora zamisliti. Povremeni izleti u buđenje mitskoga ostavili su također trajne ožiljke na stablu ljudske civilizacije. Mehanizmi koji bi masovno probudili energiju kreativnosti i imaginacije, još nisu na djelu. Suvremeni oblici mita proizvod su strojeva industrije zabave i odvode u virtualne pretince ljudske samoće. Jesu li u korijenima svih odnosa elementi tajne i nevidljivi autoriteti? Narcizam, zvijezde, masmedijske teogonije, nova masmedijska mitologija, ponovno su nas doveli do života u sjeni bogova. Poput Grka dopuštamo da se bogovi upliću u naše živote i određuju naše sudbine. Na oltar im donosimo naše vrijeme, sebe. Mitovi su sadržani u jeziku, umjetničkom djelu, religijskoj objavi spasenja, simbolima kojima komuniciramo, u strukturi priča, vijesti, romana, komunikacije. Mit je horizont sukoba dobra i zla, svjesnog i nesvjesnog, razumskog i intuitivnog, uzročno- posljedičnog i spontanog, realno mogućeg i utopijskog, činjeničnog i stvaralačkog, realnog i mašte, božanskog i ljudskoga, religijskog i umjetničkoga, nužnog i slučajnoga, tehnologije i spontaniteta, nužnosti i slobode, materijala i forme… Svako od ovih pitanja treba otvoriti da bi se raskrilila vrata horizonta pitanjima na koje bi odgovori mogli odlučiti o našoj sudbini: Što je u dobu starih i novih mitologija mogla, činila i što može učiniti ta stvaralačka moć predočavanja, snaga vizualnog mišljenja koje se ne zaustavlja na predstavljanju vremena i prostora u dvije dimenzije? Kako mediološki, filozofsko-medijski, teorijski, otvoriti prostore izmirenju teorijskog praktičkog i poetičkog u različitim nam područjima naših interdisciplinarnih bavljenja pokušajima razumijevanja svih dimenzija medijskih posredovanja. Koliko ima snage u snazi imaginacije?
mitologija ; imaginacija ; filozofija
Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog simpozija Filozofija medija (Kreativnost i mediji) održanog 22. – 25. rujna 2016. u Cresu
engleski
Mythology and Imagination
U mediokracijskom dobu zavođenja i manipuliranja suvremenim medijima, poziv na buđenje stvarateljske snage predočavanja, slike i djela stvaranja – postaje posebno važno. Povijesna atenska pobjeda logičkog nad mitskim rezultirala je svijetom koji se nad pobjedom mora zamisliti. Povremeni izleti u buđenje mitskoga ostavili su također trajne ožiljke na stablu ljudske civilizacije. Mehanizmi koji bi masovno probudili energiju kreativnosti i imaginacije, još nisu na djelu. Suvremeni oblici mita proizvod su strojeva industrije zabave i odvode u virtualne pretince ljudske samoće. Jesu li u korijenima svih odnosa elementi tajne i nevidljivi autoriteti? Narcizam, zvijezde, masmedijske teogonije, nova masmedijska mitologija, ponovno su nas doveli do života u sjeni bogova. Poput Grka dopuštamo da se bogovi upliću u naše živote i određuju naše sudbine. Na oltar im donosimo naše vrijeme, sebe. Mitovi su sadržani u jeziku, umjetničkom djelu, religijskoj objavi spasenja, simbolima kojima komuniciramo, u strukturi priča, vijesti, romana, komunikacije. Mit je horizont sukoba dobra i zla, svjesnog i nesvjesnog, razumskog i intuitivnog, uzročno- posljedičnog i spontanog, realno mogućeg i utopijskog, činjeničnog i stvaralačkog, realnog i mašte, božanskog i ljudskoga, religijskog i umjetničkoga, nužnog i slučajnoga, tehnologije i spontaniteta, nužnosti i slobode, materijala i forme… Svako od ovih pitanja treba otvoriti da bi se raskrilila vrata horizonta pitanjima na koje bi odgovori mogli odlučiti o našoj sudbini: Što je u dobu starih i novih mitologija mogla, činila i što može učiniti ta stvaralačka moć predočavanja, snaga vizualnog mišljenja koje se ne zaustavlja na predstavljanju vremena i prostora u dvije dimenzije? Kako mediološki, filozofsko-medijski, teorijski, otvoriti prostore izmirenju teorijskog praktičkog i poetičkog u različitim nam područjima naših interdisciplinarnih bavljenja pokušajima razumijevanja svih dimenzija medijskih posredovanja. Koliko ima snage u snazi imaginacije?
mythology ; imagination ; philosophy
Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog simpozija Filozofija medija (Kreativnost i mediji) održanog 22. – 25. rujna 2016. u Cresu
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja
2017.
978-953-7809-51-5
2018
objavljeno