Psihoedukativni online program podrške studiranju – pilot primjena (CROSBI ID 672306)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kurtović, Ana ; Babić Čikeš, Ana ; Cakić, Lara
hrvatski
Psihoedukativni online program podrške studiranju – pilot primjena
Studiranje je puno izazova i mnogim je pojedincima osobito stresno. Izloženost stresu uz manjak efikasnih strategija suočavanja stavlja studente u rizik od različitih psihičkih problema i poremećaja, kao i njihovih posljedica na akademski uspjeh. Unaprjeđenjem sustava podrške studentima online uslugama omogućava se sustavna podrška tijekom studiranja koja je lakše dostupna. U zadnjih 10 do 15 godina online tretmani uvode se u mnogim institucijama, a istraživanja potvrđuju njihovu efikasnost i u prevenciji i kao dio tretmana psihičkih smetnji. S obzirom na njihovu ekonomičnost i efikasnost, sve više se uvode na fakultete, škole, centre primarne zdravstvene zaštite i klinike. Ispitivanje efikasnosti ovakvih programa u obrazovnom sustavu potvrđuju njihovu efikasnost u vidu manje zastupljenosti simptoma, manje problematičnog ponašanja, manje izostanaka vezanih u stres i preplavljenost obvezama, te bolju psihološku dobrobit studenata. U svrhu obogaćivanja usluga Psihološko savjetovalište za studente Filozofskog fakulteta pripremilo je Psihoedukativni online program podrške studiranju koji je zamišljen kao pomoć u suočavanju sa stresom i izazovima studiranja koja je dostupna većem broju studenata. Program se sastoji od 7 modula (Stres i suočavanje, Mišljenje i stres, Vještine učenja, Upravljanje vremenom, Strukturirano rješavanje problema, Socijalne vještine). Osim objašnjenja i primjera, moduli sadrže i vježbe kojima studenti mogu primjenjivati naučeno na vlastitim primjerima. Program je trenutno u primjeni, a osim samog programa biti će prokazani i preliminarni rezultati evaluacija korisnika koji uključuju ispitivanje uporabljivosti pojedinih modula (lakoća snalaženja, razumljivost i logičnost sadržaja, promjerenost dužine i količine sadržaja te vizualni dojam) te evaluacije programa u cjelini (procjene doprinosa razumijevanju stresa i razvoju vještina, te procjene učinka programa na percepciju stresa i vlastitih kapaciteta suočavanja).
stres ; suočavanje ; studiranje ; online tretman
nije evidentirano
engleski
Psycho-educational online program for university students - a pilot
nije evidentirano
stress ; coping ; studying ; online treatment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
46-46.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
1. konferencija Hrvatskog udruženja za bihevioralno-kognitivne terapije s međunarodnim sudjelovanjem - sažeci
Živčić-Bećirević, Ivanka ; Anić, Nada ; Jokić-Begić, Nataša ; Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Barbarić, Dragica ; Markanović, Dragana
Zagreb:
Podaci o skupu
1. konferencija Hrvatskog udruženja za bihevioralno-kognitivne terapije s međunarodnim sudjelovanjem
predavanje
24.09.2015-26.09.2015
Zagreb, Hrvatska