Kompetencije učitelja i polazak djeteta u osnovnu školu u svjetlu nove kurikularne reforme (CROSBI ID 672239)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Somolanji Tokić, Ida
hrvatski
Kompetencije učitelja i polazak djeteta u osnovnu školu u svjetlu nove kurikularne reforme
Pedagogijska teorija i praksa početak formalnog školovanja prepoznaje kao značajan trenutak djetetova života. Razdoblje polaska u osnovnu školu razvojno je izrazito bitno, a ujedno i jedno od stresnijih u djetinjstvu. Kod neke djece ono zna izazvati i poteškoće koje su prisutne sve dok dijete ne osjeti određenu razinu pripadanja novom socijalnom okruženju. Polasku djeteta u osnovnu školu može se pristupiti kroz tri različita shvaćanja djeteta i formalnog obrazovanja – dijete koje je spremno za školu, škola koja je spremna za dijete te dijete kao središte kurikuluma koji se sukonstruira (dijete-škola-drugi akteri odgojno-obrazovnog procesa). Različita shvaćanja dovela su do nedostatka konsenzusa i temeljnog razumijevanja procesa polaska djeteta u osnovnu školu. U Republici Hrvatskoj nova kurikularna reforma kao jedan od svojih bitnijih reformskih postupaka uzima snižavanje dobne granice za polazak djeteta u osnovnu školu. Pogrešno je tumačiti snižavanje dobne granice kao isključivo kronološko pitanje, već je potrebno sagledati cjelokupni odgojno- obrazovni sustav od sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja pa do visokoškolskih ustanova. U ovom radu prezentirat će se osnovne teorijske postavke o procesu polaska u osnovnu školu. Istaknut će se uloga visokoškolskih ustanova u rješavanju problema i izazova koji stoje pred hrvatskim odgojno-obrazovnim sustavnom prihvaćanjem snižavanja dobne granice djeteta za polazak u osnovnu školu. Analizom sadržaja učiteljskih studijskih programa u Republici Hrvatskoj ukazalo se na potrebu usklađivanja studijskih programa s potrebama budućih učitelja za kvalitetan rad s djecom rane školske dobi.
analiza sadržaja, dob djeteta, proces polaska u osnovnu školu, učiteljski studijski programi
nije evidentirano
engleski
Teacher competencies and child starting CSE in the light of a new curricular reform
nije evidentirano
content analysis, starting school age, transition to school, teacher education programs
nije evidentirano
Podaci o prilogu
103-104.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodna znanstvena i stručna konferencija Didaktički izazovi II – Je li novo staro?
Peko, A.
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
Didaktički izazovi II - je li staro novo?
predavanje
20.05.2016-21.05.2016
Osijek, Hrvatska