Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Energetska efikasnost u hotelskoj industriji – put u korporativno građanstvo (CROSBI ID 259908)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pavlović, Damir Energetska efikasnost u hotelskoj industriji – put u korporativno građanstvo // Acta turistica nova, 2 (2008), 2; 155-179

Podaci o odgovornosti

Pavlović, Damir

hrvatski

Energetska efikasnost u hotelskoj industriji – put u korporativno građanstvo

Komoditizacija je riječ koja izaziva vrlo neugodan osjećaj kod svih velikih hotelskih brand-ova u svijetu te ju doživljavaju kao veliku prijetnju. Ona ističe cijenu kao dominantan kriterij u odabiru kako odredišta tako i hotela od strane potencijalnih gostiju. Kvaliteta i brand su sigurno u opasnosti, te se nameću opravdana pitanja izbora mogućih rješenja. Između ostalog, moramo tražiti rješenje u smanjenju ulaznih triškova gdje god je to moguće. Jasno je da inicijalna osvještenost i organizacijska postavka obećavaju dobro snalaženje i iznalaženje najboljih rješenja. Već kod gradnje hotela vodimo računa o izolaciji, dovoljno dnevnog svjetla, segmentaciji energetskog napajanja prema prioritetima, stranama svijeta, katnim kontingentima, izboru energetskog napajanja, osjetilnoj automatici i td. Pravi voditelj održavanja ili tehničke službe dobro zna terminski plan za praćenje energetskih utrošaka, brine se za uredno vođenje servisne kartoteke kompletne hotelske opreme brine se za redovne periodične preglede i u skladištu ima najvažnije potrošne dijelove (remenje i sl.). Postoji bezbroj tehničkih trikova za smanjenje energetskih troškova no valja ih selektivno tretirati i primjeniti ne spuštajući razinu kvalitete i zadovoljstva gosta. Čak šta više, iskoristimo prigodu i diskretno promičimo naše aktivnosti kod gostiju te im pažljivo imputirajmo osjećaj naše brige i za okoliš i za bolju perspektivu kalkulacije cijene koju plaćaju. Na kraju, ostaje nam odabrati ili kreirati efikasne alate i obrasce za evaluaciju poduzetih aktivnosti i mjera u ostvarenju našeg cilja. Vodeći računa o energiji, činimo dobro svima, odnosno ponašamo se kao dobri građani u ovom slučaju dobri korporativni građani. Pojam korporativno građanstvo koristi se za ponašanje u kojem organizacija pokazuje osjetljivost i odgovornost prema klijentima, zaposlenima, dioničarima i vlasnicima, široj društvenoj zajednici i okolišu. Pojednostavljeno, to je ponašanje „dobrog građanina“.

energy efficiency ; cost-effectiveness ; energy saving ; maintenance, payback

nije evidentirano

engleski

Energy efficiency in the hotel industry – the path towards corporate citizenship

nije evidentirano

energy efficiency ; cost-effectiveness ; energy saving ; maintenance, payback

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (2)

2008.

155-179

objavljeno

1846-4394

Povezanost rada

Povezane osobe



Ekonomija

Poveznice