Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Problematika izbora odgovarajuće metodologije u procjeni vrijednosti hotelskih objekata u Hrvatskoj (CROSBI ID 259904)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pavlović, Damir Problematika izbora odgovarajuće metodologije u procjeni vrijednosti hotelskih objekata u Hrvatskoj // Acta turistica nova, 5 (2011), 2; 147-166

Podaci o odgovornosti

Pavlović, Damir

hrvatski

Problematika izbora odgovarajuće metodologije u procjeni vrijednosti hotelskih objekata u Hrvatskoj

Ispravna procjena vrijednosti svake nekretnine poželjan je uvjet za prodaju ili kupnju iste. I ne samo to, već ispunjenje istog uvjeta dokazano dugoročno oživljava i dinamizira tržište nekretnina. Hotelski objekti su u tom pogledu pod posebnim povećalom, budući da su u praksi predmet više tipova transakcija, od onih koje se realiziraju kroz privatizaciju hotelskih poduzeća do kupoprodaje privatnih objekata ili zemljišta namijenjenih izgradnji novih smještajnih jedinica. Ovo zadnje je možda i ponajveći problem u našoj praksi, budući da predstavlja ključnu kočnicu u toliko željenom povećanju broja smještajnih jedinica u našoj ukupnoj hotelskoj ponudi. Pritom svakako ne treba zanemariti negativan utjecaj špekulantske politike poslovnih banaka, koje su forsiranom politikom emisije kredita utjecali na pregrijavanje tržišta nekretnina u stanogradnji, koja se ukupno odrazila na preveliku cijenu građevinskog zemljišta. U takvim uvjetima umjetno narušene ravnoteže ponude i potražnje, objektivno vrednovanje te vrste nekretnina bilo je u drugom planu. Treba naravno razlučiti vrednovanje hotelskih objekata koji pripadaju nezavisnim titularima, odnosno vlasnicima, od onih koji pripadaju već afirmiranim hotelskim brandovima kod kojih je dodana vrijednost – good will – bitno zastupljena. U svjetskoj praksi na tom području razvijena je vrlo složena metodologija, koja se stalno nadopunjuje i usavršava, već prema novonastalim uvjetima. Najdalje u tome otišao je g. Stephen Rushmore, predsjednik i osnivač HVS International, konzultantske tvrtke za vrednovanje hotelskih subjekata. U našem slučaju bit je razlučiti najpogodnije metode ili sublimaciju više njih za objektivnu procjenu hotelskih subjekata.

hotelski objekti ; metodologija vrednovanja ; tržište nekretnina ; procjena vrijednosti

nije evidentirano

engleski

Problematika izbora odgovarajuće metodologije u procjeni vrijednosti hotelskih objekata u Hrvatskoj

nije evidentirano

hotelski objekti ; metodologija vrednovanja ; tržište nekretnina ; procjena vrijednosti

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (2)

2011.

147-166

objavljeno

1846-4394

Povezanost rada

Povezane osobe



Ekonomija

Poveznice