Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 980712

Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki


Šakić, Ana; Mikić Čolić, Ana
Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki // Gramatikom kroz onomastiku / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet u Osijeku, 2019. str. 117-126


Naslov
Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki
(How is a word born? ‒ the formation of company and brand names)

Autori
Šakić, Ana ; Mikić Čolić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Gramatikom kroz onomastiku

Urednik/ci
Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana

Izdavač
Filozofski fakultet u Osijeku

Grad
Osijek

Godina
2019

Raspon stranica
117-126

ISBN
978-953-314-114-5

Ključne riječi
Tvorba riječi, stapanje, semantička tvorba, imena tvrtki, imena robnih marki
(Word formation, blending, semantic formation, company names, brand names)

Sažetak
Svaka tvrtka i robna marka teži, stvarajući ime, biti što kreativnija, domišljatija i dopadljivija korisnicima, odnosno kupcima. Tvorba imena tako predstavlja nastanak nove riječi u jeziku, a tim procesima bavi se jezikoslovna disciplina tvorba riječi. U ovome radu s tvorbenog stajališta analiziraju se imena tvrtki i robnih marki. Korpus imena preuzet je iz Sudskog registra Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske te prikupljen internetskim pretraživanjem. Prikupljeni korpus imena analiziran je s obzirom na tvorbene načine koji su aktivirani pri njihovu nastanku ‒ izvođenje i slaganje, stapanje, skraćivanje te semantičku tvorbu. Analizom se želi utvrditi koji su plodni tvorbeni obrasci i tvorbeni formanti u nastanku takvih imena, potom aktiviraju li se češće domaći ili strani tvorbeni obrasci te slijedi li tvorba imena tvrtki i robnih marki tvorbene trendove koji su inače obilježje hrvatske tvorbe riječi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Ana Mikić Čolić, (290785)