Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole (CROSBI ID 424927)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Golem, Maja Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole / Koludrović, Morana (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2014

Podaci o odgovornosti

Golem, Maja

Koludrović, Morana

hrvatski

Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole

Obrazovanje i odgoj za vrijednosti temelj je razvoja pojedinca a i društva općenito. Vrijednosti su usko povezane s društvom te se mijenjaju usporedno s društvenim preobrazbama. U odgojno - obrazovnom smislu stoga se čini posebno zanimljivim proučavati didaktičko - metodička rješenja promicanja i poučavanja vrijednosti u školskom kontekstu. U obrazovnom smislu postoje dva glavna pristupa poučavanja vrijednost: preskriptivni i deskriptivni pristup. Prvi je direktno usmjeren na vrijednosti te podrazumijeva njihovo izravno poučavanje, a drugi je više usmjeren na sam proces usvajanja vrijednosti nego na sadržaj. Optimalnim priszupom poučavanja vrijednosti se predlaže neizravan pristup usmjeren na proces ali na način da su vrijednosti koje se poučavaju one univerzalne zastupljene u preskriptivnom pristupu. Tako se izbjegava indoktrinacija te potiče razvoj samostalne i samouvjerene ličnosti. Iako postoji čitav niz poučavanja vrijednosti u školskom sustavu, u ovom radu je naglasak stavljen na mogućnosti udžbenika kao najzastupljenijeg nastavnog medija u promicanju vrijednosti pojedinog društva. Kako bi se dobio što jasniji uvid u mijenjanje vrijednosti ovisno o društvenom uređenju, u ovom radu su se analizirale vrijednosti iz udžbenika iz prirode i društva iz razdoblja Socijalističke Republike Hrvatske te iz razdovlja suvremene Republike Hrvatske. Cilj tih analiza jest prikazati prisutnost vrijednosti u udžbenicima te promjene u načinu poučavanja vrijednosti kroz dva različita društvena uređenja.

vrijednosti ; obrazovanje i odgoj za vrijednosti ; indoktrinacija ; manipulacija ; Kolborgove faze moralnog razvoja, udžbenik ;

nije evidentirano

engleski

Analysis of values in science textbooks for the fourth grade of elementary school

nije evidentirano

values ; value education ; indoctrination ; manipulation ; Kohlberg stages of moral reasoning ; school textbook

nije evidentirano

Podaci o izdanju

37

29.09.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

nije evidentirano