Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole (CROSBI ID 424927)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Golem, Maja
Koludrović, Morana
hrvatski
Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole
Obrazovanje i odgoj za vrijednosti temelj je razvoja pojedinca a i društva općenito. Vrijednosti su usko povezane s društvom te se mijenjaju usporedno s društvenim preobrazbama. U odgojno - obrazovnom smislu stoga se čini posebno zanimljivim proučavati didaktičko - metodička rješenja promicanja i poučavanja vrijednosti u školskom kontekstu. U obrazovnom smislu postoje dva glavna pristupa poučavanja vrijednost: preskriptivni i deskriptivni pristup. Prvi je direktno usmjeren na vrijednosti te podrazumijeva njihovo izravno poučavanje, a drugi je više usmjeren na sam proces usvajanja vrijednosti nego na sadržaj. Optimalnim priszupom poučavanja vrijednosti se predlaže neizravan pristup usmjeren na proces ali na način da su vrijednosti koje se poučavaju one univerzalne zastupljene u preskriptivnom pristupu. Tako se izbjegava indoktrinacija te potiče razvoj samostalne i samouvjerene ličnosti. Iako postoji čitav niz poučavanja vrijednosti u školskom sustavu, u ovom radu je naglasak stavljen na mogućnosti udžbenika kao najzastupljenijeg nastavnog medija u promicanju vrijednosti pojedinog društva. Kako bi se dobio što jasniji uvid u mijenjanje vrijednosti ovisno o društvenom uređenju, u ovom radu su se analizirale vrijednosti iz udžbenika iz prirode i društva iz razdoblja Socijalističke Republike Hrvatske te iz razdovlja suvremene Republike Hrvatske. Cilj tih analiza jest prikazati prisutnost vrijednosti u udžbenicima te promjene u načinu poučavanja vrijednosti kroz dva različita društvena uređenja.
vrijednosti ; obrazovanje i odgoj za vrijednosti ; indoktrinacija ; manipulacija ; Kolborgove faze moralnog razvoja, udžbenik ;
nije evidentirano
engleski
Analysis of values in science textbooks for the fourth grade of elementary school
nije evidentirano
values ; value education ; indoctrination ; manipulation ; Kohlberg stages of moral reasoning ; school textbook
nije evidentirano
Podaci o izdanju
37
29.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split