Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čimbenici koji otežavaju ravnateljski posao u kontekstu centralizacije i decentralizacije odgojno-obrazovnog sustava: Prilog profesionalizaciji ravnateljskog zanimanja (CROSBI ID 62911)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vican, Dijana Čimbenici koji otežavaju ravnateljski posao u kontekstu centralizacije i decentralizacije odgojno-obrazovnog sustava: Prilog profesionalizaciji ravnateljskog zanimanja // Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 25-51

Podaci o odgovornosti

Vican, Dijana

hrvatski

Čimbenici koji otežavaju ravnateljski posao u kontekstu centralizacije i decentralizacije odgojno-obrazovnog sustava: Prilog profesionalizaciji ravnateljskog zanimanja

Pristupajući problemu profesionalizacije ravnateljskog zanimanja šire i produbljenije od uvida u konkretne poslove ravnatelja ili očekivane poslove prema zamisli poslodavca (nadležno ministarstvo) ili idealno zamišljenoga ravnatelja odgojno-obrazovne ustanove prema zamišljenome profilu od strane pedagoških i psiholoških stručnjaka, u istraživanju se pošlo od pretpostavke da je gledište ravnatelja o otežavajućim čimbenicima i poteškoćama s kojima se susreću u svakodnevnom vođenju i upravljanju odgojno- obrazovanom ustanovom, odnosno obnašanju ravnateljske funkcije relevantno za osmišljavanje kvalifikacijskih standarda ravnateljske profesije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 672 ravnatelja odgojno- obrazovnih ustanova u Republici Hrvatskoj, što čini uzorak od 30% populacije ravnatelja. Rezultati istraživanja pokazuju pet čimbenika koje su ravnatelji odgojno-obrazovanih ustanova u Republici Hrvatskoj ocijenili otežavajućima u svakodnevnome poslu, a to su: zakoni i pravilnici, političke elite, roditelji i skrbnici, reforme obrazovanja i promjene ministara, odnosno „vrh“ obrazovne politike. Empirijski uvidi u složenu odgojno-obrazovnu zbilju povjerenu ravnateljima u funkciji čelnika odgojno-obrazovnih ustanova doprinos su izradi Hrvatskog kvalifikacijskog okvira i kvaliteti sustava odgoja i obrazovanja. Istodobno, dobiveni rezultati predstavljaju smjernice za premošćivanje centraliziranoga i decentraliziranoga pristupa odgoju i obrazovanju s implikacijama na profesiju ravnatelja i primjenu distributivnog modela vođenja odgojno-obrazovne ustanove koja ima korijene u odgojno-obrazovnoj praksi. Distributivno vođenje usmjereno je na promišljanje bolje škole i druge odgojno- obrazovne ustanove primjenom tri načina vođenja – kolaborativni, kolektivni i koordinirajući.

ravnatelji škola, vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom, distributivno vođenje u obrazovanju

nije evidentirano

engleski

Challenges of educational leadership in the context of centralization and decentralization of educational system : a contribution to the professionalization of the principalship

nije evidentirano

school principals, leadership and management of educational institution, distributed leadership in education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

25-51.

objavljeno

Podaci o knjizi

Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor

Zadar: Sveučilište u Zadru

2016.

978-953-331-130-2

Povezanost rada

Pedagogija