Čimbenici koji otežavaju ravnateljski posao u kontekstu centralizacije i decentralizacije odgojno-obrazovnog sustava: Prilog profesionalizaciji ravnateljskog zanimanja (CROSBI ID 62911)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vican, Dijana
hrvatski
Čimbenici koji otežavaju ravnateljski posao u kontekstu centralizacije i decentralizacije odgojno-obrazovnog sustava: Prilog profesionalizaciji ravnateljskog zanimanja
Pristupajući problemu profesionalizacije ravnateljskog zanimanja šire i produbljenije od uvida u konkretne poslove ravnatelja ili očekivane poslove prema zamisli poslodavca (nadležno ministarstvo) ili idealno zamišljenoga ravnatelja odgojno-obrazovne ustanove prema zamišljenome profilu od strane pedagoških i psiholoških stručnjaka, u istraživanju se pošlo od pretpostavke da je gledište ravnatelja o otežavajućim čimbenicima i poteškoćama s kojima se susreću u svakodnevnom vođenju i upravljanju odgojno- obrazovanom ustanovom, odnosno obnašanju ravnateljske funkcije relevantno za osmišljavanje kvalifikacijskih standarda ravnateljske profesije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 672 ravnatelja odgojno- obrazovnih ustanova u Republici Hrvatskoj, što čini uzorak od 30% populacije ravnatelja. Rezultati istraživanja pokazuju pet čimbenika koje su ravnatelji odgojno-obrazovanih ustanova u Republici Hrvatskoj ocijenili otežavajućima u svakodnevnome poslu, a to su: zakoni i pravilnici, političke elite, roditelji i skrbnici, reforme obrazovanja i promjene ministara, odnosno „vrh“ obrazovne politike. Empirijski uvidi u složenu odgojno-obrazovnu zbilju povjerenu ravnateljima u funkciji čelnika odgojno-obrazovnih ustanova doprinos su izradi Hrvatskog kvalifikacijskog okvira i kvaliteti sustava odgoja i obrazovanja. Istodobno, dobiveni rezultati predstavljaju smjernice za premošćivanje centraliziranoga i decentraliziranoga pristupa odgoju i obrazovanju s implikacijama na profesiju ravnatelja i primjenu distributivnog modela vođenja odgojno-obrazovne ustanove koja ima korijene u odgojno-obrazovnoj praksi. Distributivno vođenje usmjereno je na promišljanje bolje škole i druge odgojno- obrazovne ustanove primjenom tri načina vođenja – kolaborativni, kolektivni i koordinirajući.
ravnatelji škola, vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom, distributivno vođenje u obrazovanju
nije evidentirano
engleski
Challenges of educational leadership in the context of centralization and decentralization of educational system : a contribution to the professionalization of the principalship
nije evidentirano
school principals, leadership and management of educational institution, distributed leadership in education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
25-51.
objavljeno
Podaci o knjizi
Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor
Zadar: Sveučilište u Zadru
2016.
978-953-331-130-2