Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pojava antifeminizma u hrvatskoj likovnoj kritici: recepcija Intimne izložbe Proljetnoga salona 1916. (CROSBI ID 259474)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Šeparović, Ana Pojava antifeminizma u hrvatskoj likovnoj kritici: recepcija Intimne izložbe Proljetnoga salona 1916. // Život umjetnosti, 103 (2018), 2; 26-45

Podaci o odgovornosti

Šeparović, Ana

hrvatski

Pojava antifeminizma u hrvatskoj likovnoj kritici: recepcija Intimne izložbe Proljetnoga salona 1916.

Prvi svjetski rat iznjedrio je jedan sasvim novi fenomen na hrvatskom području—skupnu izložbu umjetnica. Riječ je o Intimnoj izložbi Proljetnog salona održanoj 1916. godine, koja predstavlja preteču umjetničkog udruživanja žena u nas i donosi sasvim novu dimenziju izložbene prakse kao jednu od posljedica prvoga vala feminističkoga pokreta. U radu se donosi historijat ideje o okupljanju likovnih umjetnica vezan za izložbu Naste Rojc i Mile Wod i hrvatske narodne umjetnosti održane 1914. u Beču te kontekstualno razmatra utjecaj Prvog svjetskog rata na rodne uloge i položaj žena u društvu. Glavnina rada fokusira se na bilježenje i usustavljivanje antifeminističkih iskaza koji su pratili Intimnu izložbu 1916.— prvenstveno onih Koste Strajnića i Vladimira Lunačeka—a izvorišta tih iskaza pronalaze se u „ženskom stereotipu” i razumijevanju kreativnosti kao ideološke komponente muškosti (Griselda Pollock). Međutim, takvi stavovi pokrenuli su feminističku reakciju pa dolazi i do prvih otvoreno feminističkih iskaza u javnome prostoru (Zofka Kveder, Andrija Milčinović), a sama izložba ne samo da je donijela vidljivost umjetnica na hrvatskoj likovnoj sceni nego se može smatrati prvim korakom u feminističkoj težnji prema vladavanju likovnim područjem javnoga djelovanja unutar dominantnoga patrijarhalnog društvenog modela.

antifeminizam ; feminizam ; likovna kritika ; izložbe žena ; Intimna izložba Proljetnog salona ; Prvi svjetski rat ; Kosta Strajnić ; Nasta Rojc

nije evidentirano

engleski

The Emergence of Antifeminism in Croatian Art Criticism: The Reception of the Intimate Exhibition at the 1916 Spring Salon

nije evidentirano

antifeminism ; feminism ; art criticism ; women’s exhibitions ; Intimate Exhibition of the Spring Salon ; World War I ; Kosta Strajnić ; Nasta Rojc

nije evidentirano

Podaci o izdanju

103 (2)

2018.

26-45

objavljeno

0514-7794

1849-2207

Povezanost rada

Povijest umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost