Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrijednosti i motivacija za učenje kao prediktori školskoga uspjeha (CROSBI ID 424798)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Smontara, Petar Vrijednosti i motivacija za učenje kao prediktori školskoga uspjeha / Hrvatić, Neven (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2018

Podaci o odgovornosti

Smontara, Petar

Hrvatić, Neven

hrvatski

Vrijednosti i motivacija za učenje kao prediktori školskoga uspjeha

Doktorski rad bavi se vrijednostima i motivacijom za učenje kao prediktorima školskoga uspjeha srednjoškolaca. Prvi dio rada posvećen je prikazu relevantnih teorija i rezultata dosadašnjih istraživanja povezanih s temom. S obzirom na to da odgoj i školu nije moguće razumjeti bez pogleda na njihovu prošlost, na početku je prikazana (retro)perspektiva teorija odgoja i škole. Naglašena je njezina ulogu u razvojnom kontekstu učenika – adolescenata i odgoj za vrijednosti kao socijalnopedagoški izazov modernoga društva. Potom su prikazane (suvremene) teorije i relevantna istraživanja povezana s motivacijom, učenjem, poučavanjem i školskim (ne)uspjehom u pedagoškome kontekstu. To uključuje i razlikovnu pedagogijsku perspektivu između odgojne nastave i konstruktivističke didaktike. Na kraju je istaknuta važnost socijalnoga bića škole za cjeloviti razvoj učenika. Drugi dio rada sadrži empirijsko istraživanje u kojem su otkrivene varijable povezane sa školskim uspjehom gimnazijalaca i učenika četverogodišnjih strukovnih škola. Podijeljene su na sociodemografska obilježja, vrijednosne orijentacije, motivaciju i aktivnosti učenika povezanih s učenjem. Rezultati istraživanja ukazuju kako su značajni prediktori školskoga uspjeha srednjoškolaca (prema značajnosti): motivacija i ponašanje učenika (interes, koncentracija, ulaganje napora i aktivno sudjelovanje na nastavi), vrsta škole, autoritarnost i roditeljska kritika te akademsko obrazovanje oca. Što se tiče vrijednosnih orijentacija, utvrđena je povezanost između samoostvarujuće vrijednosne orijentacije, spola učenika i roditeljske podrške. Temeljem dobivenih rezultata zaključuje se da je školski (ne)uspjeh kompleksan fenomen koji ovisi o brojnim i različitim faktorima. Interpretacija rezultata doprinosi njegovu razumijevanju, a u radu su izloženi i prijedlozi za implementaciju u hrvatski odgojno-obrazovni sustav na razini 4. i 5. odgojno-obrazovnoga ciklusa koji obuhvaća četverogodišnje srednje škole. Postojeći model ovoga istraživanja omogućuje daljnji razvoj unošenjem novih varijabli u znanstvena istraživanja s ciljem unapređenja teorijske i metodološke perspektive u područjima obiteljske (redefiniranje odgojne uloge oca u obitelji i odgoju) te školske pedagogije (razumijevanje fenomena školskoga ne/uspjeha).

adolescencija ; srednja škola ; vrijednosti ; odgoj ; pedagogijske teorije ; motivacija za učenje ; poučavanje ; školski uspjeh ; hijerarhijska regresijska analiza ; pedagog

nije evidentirano

engleski

Values and Learning Motivation as School Success Predictors

nije evidentirano

adolescence ; high school ; values ; upbringing ; pedagogical theories ; learning motivation ; teaching ; school success ; hierarchical regression analysis ; school counselor

nije evidentirano

Podaci o izdanju

214

11.12.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija