Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Optimizacija procesa upravljanja zračnom lukom s ciljem smanjenja kašnjenja zrakoplova (CROSBI ID 424777)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Bračić, Matija Optimizacija procesa upravljanja zračnom lukom s ciljem smanjenja kašnjenja zrakoplova / Pavlin, Stanislav (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2017

Podaci o odgovornosti

Bračić, Matija

Pavlin, Stanislav

hrvatski

Optimizacija procesa upravljanja zračnom lukom s ciljem smanjenja kašnjenja zrakoplova

U doktorskoj disertaciji razvijen je, funkcionalno definiran i testiran proaktivni model upravljanja procesima na zračnoj strani zračne luke s ciljem smanjenja kašnjenja zrakoplova. Proaktivni model upravljanja operacijama zrakoplova na zračnoj luci temelji se na inovativnoj metodi sektorizacije zračne luke, a matematički formulira upotrebom Petrijevih mreža. Upravljački algoritmi temelje se na induktivnoj metodi zaključivanja, stablu odluke i u tu svrhu koristi ID3 algoritam za definiranje elemenata stabla (korijenskog čvora, čvora odluke, krajnjeg čvora i grana). Algoritam optimiziranih procedura (proaktivni model) kombinira dva tipa problema: problema najkraćeg puta zasnovanog na vremenskim okvirima i problema pronalaženja puta za višestruka sredstva. Optimizirane procedure temeljem stanja u pojedinim sektorima dodjeljuju svakom zrakoplovu u odlasku optimalno vrijeme pokretanja motora odnosno izlaska sa pozicije. Implementacija modela i algoritama upravljanja operacijama zrakoplova izvedena je u programskom alatu CAST. Temeljem ključnih indikatora performansi napravljena je usporedna analiza postojećeg i proaktivnog modela te su iskazane dobiti, koje je moguće ostvariti upotrebom algoritma optimiziranih procedura. Rezultati proaktivnih procedura ukazuju da je moguće smanjiti kašnjenja koja se javljaju na manevarskoj površini zračne luke što primarno rezultira optimalnim odvijanjem operacija zrakoplova dok neposredni učinak očituje se u smanjenoj potrošnji goriva i razini emisija ispušnih plinova te povećanoj razini sigurnosti. Rezultati istraživanja ukazuju da je upotrebom razvijenog proaktivnog modela upravljanja procesima i podsustavima moguće reducirati vremena vožnje zrakoplova u odlasku u prosjeku za oko 20%. Optimalno odvijanje operacija zrakoplova vidljivo je u segmentu vremena zadržavanja na poziciji za čekanje, koje je reducirano za oko 50%.

optimizacija procesa, kašnjenja zrakoplova, upravljanje operacijama zrakoplova

nije evidentirano

engleski

Optimization of Airport Management Processes Targeted to Aircraft Delay Reduction

nije evidentirano

processes optimization, aircraft delay, aircraft operations management

nije evidentirano

Podaci o izdanju

215

23.05.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice