Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 978640

Brendiranje otoka u svrhu jačanja lokalnih otočnih identiteta: studija slučaja Hvara/ Island branding as a tool for reinforcing local island identities: the case of Hvar


Matečić, Ingeborg; Perinić Lewis, Ana
Brendiranje otoka u svrhu jačanja lokalnih otočnih identiteta: studija slučaja Hvara/ Island branding as a tool for reinforcing local island identities: the case of Hvar // Acta turistica, 30 (2018), 2; 155-184 doi:https://.org/10.22598/at/2018.30.2.155 (međunarodna recenzija, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Brendiranje otoka u svrhu jačanja lokalnih otočnih identiteta: studija slučaja Hvara/ Island branding as a tool for reinforcing local island identities: the case of Hvar
(Island branding as a tool for reinforcing local island identities: the case of Hvar)

Autori
Matečić, Ingeborg ; Perinić Lewis, Ana

Izvornik
Acta turistica (0353-4316) 30 (2018), 2; 155-184

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Brendiranje otoka, otočni identiteti, lokalni identiteti, promotivne aktivnosti, Hvar
(Island branding, island brand identity, local identity, promotional activities, Hvar)

Sažetak
The paper sheds light on the relations between the main tourism hotspots and the peripheral areas on the island of Hvar by analysing the process of destination image formation through the past and present promotional activities. It critically analyses identities of island towns and villages in order to provide the basis for the first stage of the four-stage destination branding process. The study reviews the literature on tourism destination branding, branding of islands and adopts diachronic approach, historical method and descriptive analysis. The findings show that the image of the island is focused primarily on the town of Hvar. The island of Hvar has a fragmented destination image that is not based on actual and local island particularities. The authors propose branding as a tool for creating a coherent destination image built upon the island’s uniqueness and consequently reinforce local island identities in order to provide diverse tourism offer. /Radom se pojašnjavaju odnosi između glavnih otočnih turističkih središta i periferije otoka Hvara analizirajući proces kreiranja destinacijskog imidža putem prošlih i sadašnjih promotivnih aktivnosti. Kritički se analiziraju identiteti otočnih gradova i sela kako bi se pružila osnova za prvu od četiri faze procesa destinacijskog brendiranja. U radu se daje pregled literature u području brendiranja turističkih destinacija, brendiranja otoka te se koristi povijesni pristup kao i metoda te deskriptivna analiza u svrhu proučavanja promotivnih aktivnosti cijelog otoka i njegovih pet naselja. Rezultati istraživanja su pokazali da se imidž otoka temelji na imidžu grada Hvara. Otok Hvar posjeduje fragmentirani destinacijski imidž koji se ne temelji na stvarnim i lokalnim posebnostima. Autori predlažu brendiranje kao alat za stvaranje dosljednog destinacijskog imidža temeljenog na otočnoj jedinstvenosti i posljedično jačanju lokalnih otočnih identiteta u svrhu stvaranja raznovrsne turističke ponude./

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Ekonomija, Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Institut za antropologiju

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • EconLit


Citati