Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 978409

Održivost kao sastavnica marke turističke destinacije


Jurišić, Marijana
Održivost kao sastavnica marke turističke destinacije, 2018., doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija


CROSBI ID: 978409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Održivost kao sastavnica marke turističke destinacije
(Sustainability as a component of destination brand)

Autori
Jurišić, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu

Mjesto
Opatija

Datum
15.10

Godina
2018

Stranica
289

Mentor
Grbac, Bruno

Neposredni voditelj
Črnjar, Mladen

Ključne riječi
održivi turistički razvoj, marka turističke destinacije, konkurentnost destinacije, lokalno stanovništvo, turistička destinacija
(sustainable tourism development, tourist destination brand, destination competitiveness, local residents, tourist destination)

Sažetak
Kreiranje marke turističke destinacije je proces koji zauzima važno mjesto u turizmu. U kontekstu marketinga za turističku destinaciju marka više ne čini samo ime, slogan ili neki sinonim već može sadržavati cjelokupni dojam za posjetitelje, od toga što čuje o određenoj destinaciji, što vidi, koje informacije ima, kako se osjeća u destinaciji i što želi iskusiti. Izgradnja marke za određenu destinaciju zahtjeva dugotrajne i naporne aktivnosti kako bi postigla prepoznatljivost u svijetu. Odgovornost za stvaranje marke turističke destinacije leži i na voditeljima destinacija, poslovnim subjektima, turističkim uredima, a najviše na lokalnom stanovništvu. Cilj ove doktorske disertacije je utvrđivanje i proučavanje percepcije lokalnog stanovništva o održivom turističkom razvoju, marke turističke destinacije i konkurentnosti destinacije. Važnost uloge lokalnog stanovništva se ogleda u njihovoj percepciji jer ujedno na takav način imaju značajan utjecaj na izgrađivanje marke turističke destinacije. Marka turističke destinacije je marketinški alat koji omogućava konkurentnost, veći broj posjetitelja i kvalitetniji razvoj. Trend je da broj posjetitelja i putovanja raste zbog čega dolazi do narušavanja ravnoteže, onečišćenja okoliša i nekontroliranog razvoja, a turističke destinacije rješenje vide u načelima održivog turističkog razvoja. Održivi turistički razvoj je permanentan proces koji promiče društvenu odgovornost, pruža pozitivniji imidž destinacije, čuv identitet i kulturnu baštinu, bavi se problemima zaštite okoliša, nastoji ostvariti ekonomsku korist i povećati standard te poboljšati kvalitetu života lokalnog stanovništva. Održivi turistički razvoj stvara preduvjet za ostvarenje marke turističke destinacije koja povećava potražnju posjetitelja, čini cjelovitu turističku ponudu i konkurentnost te je pogodan za lokalno stanovništvo. Znanstveni doprinos disertacije prikazuje vrijednost i važnost lokalnog stanovništva kao ključnog čimbenika turističke destinacije. Značaj utjecaja lokalnog stanovništva na održivost marke destinacije se ogleda u činjenici da njihova percepcija turizma i turističke ponude postaje sastavnicom identiteta i imidža destinacije. Istraživanjem na terenu analizira se percepcija lokalnog stanovništva zaposlenog u turizmu kroz elemente održivog turističkog razvoja i kako utječe na izgradnju marke turističke destinacije te utvrđuje povezanost između ova dva obilježja. Održivi turistički razvoj zahtjeva promjene temeljene na percepciji koji se očituju u drugačijem načinu razmišljanja i svijesti lokalnog stanovništva koje se odražava na kreiranje marke turističke destinacije. Na temelju provedenog istraživanja rad predstavlja značajan doprinos o važnosti lokalnog stanovništva kako bi se izgradila marka turističke destinacije na temelju održivosti te ostvarila značajna konkurentnost destinacije na turističkom tržištu. Lokalno stanovništvo je ključan čimbenik koji pridonosi razvoju turističke destinacije bilo za konkurentsko okruženje, kreiranje marke turističke destinacije ili održivog turističkog razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija

Profili:

Avatar Url Bruno Grbac (mentor)

Avatar Url Mladen Črnjar (mentor)


Citiraj ovu publikaciju

Jurišić, Marijana
Održivost kao sastavnica marke turističke destinacije, 2018., doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Jurišić, M. (2018) 'Održivost kao sastavnica marke turističke destinacije', doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija.
@phdthesis{phdthesis, author = {Juri\v{s}i\'{c}, M.}, year = {2018}, pages = {289}, keywords = {odr\v{z}ivi turisti\v{c}ki razvoj, marka turisti\v{c}ke destinacije, konkurentnost destinacije, lokalno stanovni\v{s}tvo, turisti\v{c}ka destinacija}, title = {Odr\v{z}ivost kao sastavnica marke turisti\v{c}ke destinacije}, keyword = {odr\v{z}ivi turisti\v{c}ki razvoj, marka turisti\v{c}ke destinacije, konkurentnost destinacije, lokalno stanovni\v{s}tvo, turisti\v{c}ka destinacija}, publisherplace = {Opatija} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Juri\v{s}i\'{c}, M.}, year = {2018}, pages = {289}, keywords = {sustainable tourism development, tourist destination brand, destination competitiveness, local residents, tourist destination}, title = {Sustainability as a component of destination brand}, keyword = {sustainable tourism development, tourist destination brand, destination competitiveness, local residents, tourist destination}, publisherplace = {Opatija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font