Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice (CROSBI ID 258671)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Pirić, Valentina ; Ćelić, Ivan Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice // Obnovljeni život, 71 (2016), 3; 363-374. doi: 10.31337/oz.71.3.6

Podaci o odgovornosti

Pirić, Valentina ; Ćelić, Ivan

hrvatski

Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice

U radu autori, potaknuti nedavno održanim izborima za Predsjednika Republike Hrvatske prije godinu dana, iznose postavke kontekstualno povezane s područjem ponašanja potrošača promatranih ovom prilikom iz perspektive glasača. Budući da je svakog korisnika usluge ujedno moguće terminološki odrediti i kao potrošača, tako je, analogno iznesenoj tvrdnji, a u okviru područja političkog marketinga, moguće svakog dionika demokratskog procesa glasovanja odnosno glasača, definirati kao potrošača te u konačnici donositelja krajnje odluke – izaći na biralište ili ne izaći, glasovati za ili pak glasovati protiv. Pitanje koje se temeljem iznesenog u tom konkretnom slučaju nameće je priroda same motivacije glasača. Je li tu riječ o pozitivnoj ili negativnoj motivaciji glasača, o pozitivnoj ili negativnoj pokretačkoj sili? Jesu li glasači glasovali za ili su pak glasovali protiv? Ta je dilema, između ostalog, ujedno i posljedica mnogobrojnih tvrdnji koje je bilo moguće iščitati iz hrvatskih medija, a koje bi se mogle sažeti u zaključak da su glasači zapravo glasovali protiv odnosno da su bili negativno motivirani te time izrazili svoje nezadovoljstvo postojećim socijalnim i ekonomskim stanjem u Republici Hrvatskoj te da nisu uzimali u obzir ponuđeni program kandidata. U radu se detaljnije opisuje kontekst motivacije kao pokretačke sile potrošača, odnosno glasača – tom prilikom u kontekstu političkog marketinga, te se navode i uspoređuju tri najpoznatije teorije potrošačke motivacije. Analizom postojećeg stanja i metodom komparacije navedenih teorija autori dolaze do zaključka o snažnijem utjecaju pozitivne motivacije na donošenje odluka glasača.

Pozitivna motivacija potrošača ; Negativna motivacija potrošača ; Glasači ; Politički marketing

nije evidentirano

engleski

Voter Motivation - Morally-Based Decisions and Responsibility for Concequences

nije evidentirano

Positive Consumer Motivation ; Negative Consumer Motivation ; Voters ; Political Marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71 (3)

2016.

363-374

objavljeno

0351-3947

10.31337/oz.71.3.6

Povezanost rada

Ekonomija, Politologija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost