Razlike među roditeljima u percepciji pedagoške kompetencije (CROSBI ID 258609)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šimić, Katarina ; Ljubetić, Maja
hrvatski
Razlike među roditeljima u percepciji pedagoške kompetencije
Nužnost postojanja roditeljske pedagoške kompetencije kao pretpostavke zdravog i cjelovitog razvoja djece dokazana je nizom znanstvenih istraživanja. U ovom istraživanju, samoprocjenom roditelja na uzorku od 450 parova roditelja u BiH utvrđena je trofaktorska struktura roditeljske pedagoške kompetencije te razlika u percepciji iste s obzirom na neke od sociodemografskih obilježja obitelji/roditelja. Utvrđeno je kako su roditelji s akademskim stupnjem obrazovanja skloniji odbacivati roditeljsku odgovornost, od roditelja s nižim stupnjevima obrazovanja ; nezaposlene majke doživljavaju se nesavjesnijima u roditeljskim aktivnostima, s nižom sklonošću neprihvaćanja odgovornosti, kao i nižim promišljanjem o odlukama kao roditelja u odnosu na zaposlene majke. Suprotan smjer efekta zaposlenosti je utvrđen kod očeva, gdje se zaposleni očevi doživljavaju nesavjesnijima. Moguće je zaključiti da su značajni efekti sociodemografskih obilježja prisutniji kod majki nego kod očeva u dimenzijama pedagoške kompetentnosti u roditeljstvu.
djeca ; (ne)kompetencija ; roditelji ; sociodemografska obilježja
nije evidentirano
engleski
Differences between Parents in the Perception of Pedagogical Competence
nije evidentirano
children ; (in)competence parents ; sociodemographic characteristics
nije evidentirano