Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razlike među roditeljima u percepciji pedagoške kompetencije (CROSBI ID 258609)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šimić, Katarina ; Ljubetić, Maja Razlike među roditeljima u percepciji pedagoške kompetencije // Učenje i nastava, IV (2018), 3; 437-458

Podaci o odgovornosti

Šimić, Katarina ; Ljubetić, Maja

hrvatski

Razlike među roditeljima u percepciji pedagoške kompetencije

Nužnost postojanja roditeljske pedagoške kompetencije kao pretpostavke zdravog i cjelovitog razvoja djece dokazana je nizom znanstvenih istraživanja. U ovom istraživanju, samoprocjenom roditelja na uzorku od 450 parova roditelja u BiH utvrđena je trofaktorska struktura roditeljske pedagoške kompetencije te razlika u percepciji iste s obzirom na neke od sociodemografskih obilježja obitelji/roditelja. Utvrđeno je kako su roditelji s akademskim stupnjem obrazovanja skloniji odbacivati roditeljsku odgovornost, od roditelja s nižim stupnjevima obrazovanja ; nezaposlene majke doživljavaju se nesavjesnijima u roditeljskim aktivnostima, s nižom sklonošću neprihvaćanja odgovornosti, kao i nižim promišljanjem o odlukama kao roditelja u odnosu na zaposlene majke. Suprotan smjer efekta zaposlenosti je utvrđen kod očeva, gdje se zaposleni očevi doživljavaju nesavjesnijima. Moguće je zaključiti da su značajni efekti sociodemografskih obilježja prisutniji kod majki nego kod očeva u dimenzijama pedagoške kompetentnosti u roditeljstvu.

djeca ; (ne)kompetencija ; roditelji ; sociodemografska obilježja

nije evidentirano

engleski

Differences between Parents in the Perception of Pedagogical Competence

nije evidentirano

children ; (in)competence parents ; sociodemographic characteristics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

IV (3)

2018.

437-458

objavljeno

2466-2801

Povezanost rada

Pedagogija