Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju (CROSBI ID 258587)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju // Suvremena pitanja, 26 (2018), 1-18

Podaci o odgovornosti

Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja

hrvatski

Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju

Vršnjačko nasilje jedan je od vodećih problema u školama u cijelom svijetu. Djeca se u vršnjačkom nasilju mogu angažirati u različitim ulogama (počinitelji, žrtve, aktivni i pasivni pomoćnici, branitelji i promatrači). Polazeći od Bronfrennbrenerove teorije ekoloških sustava, važnu ulogu u angažmanu djece u vršnjačkom nasilju imaju i neki školski čimbenici. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati odnos vezanosti za školu i različitih uloga djece u nasilju. U istraživanju je sudjelovalo 715 učenika sedmih i osmih razreda iz Republike Hrvatske. Prosječna dob ispitanika bila je 13, 22 god. Uz Upitnik općih podataka u istraživanju su korištene i adaptirana Skala različitih uloga djece u vršnjačkom nasilju, te Skala vezanosti za školu. Prilikom obrade statističkih podataka korištene su deskriptivna i korelacijska analiza, te neparametrijski testovi Kruskal-Wallis i Mann-Whitney U-test. Utvrđeno je da najveći broj djece sebe percipira u ulozi branitelja, zatim promatrača, žrtve, pasivnog pomoćnika, aktivnog pomoćnika i najmanje u ulozi počinitelja nasilja. Ispitanici su više predani izvršavanju školskih obveza, dok je privrženost školi znatno niža. Djeca u ulogama počinitelja, aktivnog i pasivnog pomoćnika, te promatrača manje su vezana za školu nego djeca u ulogama žrtve i branitelja. Zaključujemo da se slabija vezanost školu negativno odražava na ponašanje djeteta prema vršnjacima. Stoga nalazi ovoga rada mogu poslužiti za izradu školskih preventivnih programa, s naglaskom na intervencije prema djeci u različitim ulogama, te poboljšanje interakcija između učenika, kao i učenika i učitelja.

uloge djece u vršnjačkom nasilju, vezanost za školu

nije evidentirano

engleski

The role of school bonding in the different engagement of children in peer violence

nije evidentirano

the role of children in peer violence, school bonding

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26

2018.

1-18

objavljeno

1840-1252

Povezanost rada

nije evidentirano