Mogućnosti kreiranja turističke marke zaobalne destinacije Svilaja Moseć (CROSBI ID 62745)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šerić, Neven ; Jerković, Martina ; Bučić, Karmen
hrvatski
Mogućnosti kreiranja turističke marke zaobalne destinacije Svilaja Moseć
Prepoznatljivost identiteta zaobalne destinacije je prvi korak u evaluaciji potencijala turističke valorizacije. Prepoznatljiv identitet zaobalne destinacije je pretpostavka kreiranja prepoznatljivog turističkog imidža. Ciljani imidž bi trebao biti usklađen s vizijom i misijom turističke valorizacije zaobalne destinacije. U tom slijedu poveznica destinacijske ikone mogu i moraju predstavljati okosnice buduće prepoznatljive turističke marke zaobalne destinacije. Aktivnosti upravljanja markom su ono što nakon toga slijedi i osigurava kontinuitet turističke posjećenosti zaobalne destinacije. No, do razine osmišljavanja aktivnosti upravljanja markom zaobalne destinacije treba doći. Utvrđivanju polazišta vezanih za ovu problematiku treba pristupiti kroz istraživanje potencijala postojećih resursa zaobalne destinacije Svilaja – Moseć, te evaluaciju i utvrđivanje kompetentnosti pojedinih od njih da se iskoriste kao destinacijske ikone. Upravljanje spletom odabranih destinacijskih ikona oblikuje se preliminarni koncept buduće turističke marke zaobalne destinacije, ali se tim pokreću i prve aktivnosti upravljanja budućom markom. Takav pristup implementacije identiteta destinacije, kroz destinacijske ikone koje će oblikovati platformu buduće marke zaobalne destinacije, pretpostavka je održivog i odgovornog turističkog razvoja prostora Svilaja – Moseć. Smjernice kreiranja prepoznatljive marke zaobalne destinacije temelje se na diferenciranom pristupu svim marketinškim aktivnostima u fazama pripreme i provedbe kreiranja marke, te kasnijim aktivnostima upravljanja markom zaobalne destinacije. Kompleksnost i neefikasnost pristupa razvoja parcijalnih turističkih proizvoda na prostoru zaobalja nije put prepoznatljivom imidžu i efikasnom upravljanju identitetom ovoga prostora. Takva praksa, koja se realizira na pojedinačnim poduzetničkim primjerima kratkoročnog je gospodarskog efekta i temelji se primarno na projektnom financiranju bespovratnim sredstvima. Naravno da ovakve mogućnosti treba koristiti u najvećoj mogućoj mjeri, ali kao posljedicu, a ne kao uzrok parcijalne turističke valorizacije pojedinačnih (i rijetkih) turističkih subjekata. Nastavak ovakve prakse prijeti da se pojedini resursi zaobalja dugoročno ugroze, te da se prostor i u budućnosti percipira kao dopuna turističke ponude obalnih destinacija, te za druge potpuno neprimjerene i neprihvatljive svrhe (odlagališta otpada, spalionice otpada bez visokih temperaturnih standarda, i dr.). Da bi se efikasno upravljalo markom zaobalne turističke destinacije, preduvjet je jasna ideja o viziji, i misiji, prema čemu se oblikuje strategija, i izvode strateški ciljevi, te u konačnici rangiraju predloženi projekti. Ciljevi se postavljaju radi jačanja prepoznatljivosti i konkurentnosti destinacije. Strategija doprinosi stvaranju trajnih partnerstava na svim razinama. Takva partnerstva su pretpostavka efikasne valorizacije raspoloživih turističkih resursa zaobalne destinacije integracijom povijesnog, kulturnog, gastronomskog, i krajobraznog sadržaja u skladu s principima odgovornog i održivog razvoja. To je jedini put relevantnog uključivanja zaobalne destinacije Svilaja - Moseć na globalno turističko tržište. Tranzicija pruža mogućnosti redefiniranja u upravljanju prostorom i destinacijskim resursima svih zapuštenih destinacija (u koju kategoriju spada većina zaobalnih destinacija). Pri tome sve aktivnosti treba provoditi sustavno i sukladno postavljenoj viziji i misiji. Zbornik u kome se objavljuje ovaj rad je iskoristiv u svrhu definiranja održive vizije i misije razvoja zaobalne destinacije Svilaja - Moseć. Ostalo je na lokalnom stanovništvu.
Kreiranje, marke, zaobalne, destinacije
Rad je recenziran kao prethodno priopćenje
engleski
Possibility for creation of tourist brand for inland destination Svilaja Moseć
nije evidentirano
Creating, brand, inland, destination
nije evidentirano
Podaci o prilogu
467-486.
objavljeno
Podaci o knjizi
Zbornik radova Župa Ogorje - Putovima života i vjere između Svilaje i Moseća
Kapitanović, Vicko
Split: Odsjek za povijest Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu
2017.
978 953 57775 6 4