O prometnim vezama Dalmacije i "globalnog sela": Dosta je utapanja pomorstva (CROSBI ID 753021)
Druge vrste radova | popularni rad
Podaci o odgovornosti
Pašalić, Želimir
hrvatski
O prometnim vezama Dalmacije i "globalnog sela": Dosta je utapanja pomorstva
Lokalna, regionalna, nacionalna, transgranična i globalna (stvarna i virtualna) razmjena nasljeđenih (prirodnih i proizvedenih) i novostvorenih vrijednosti nezamisliva je bez prometa i telekomunikacija. Svaka razvojna strategija je "mrtvorođenće" bez primjerene joj strategije razvitka prometa i telekomunikacija. Cijela povijest gospodarstvenog razvitka Hrvatske je povijest dvaju prometno razdvojenih gospodarstava: kontinetalnog i primorskog, što se naglašeno odnosi na neprimjerene kopnene prometnice (ceste i željeznice), a u čemu je dosada najveći gubitnik Dalmacija. Nositelji naše dosadašnje prometne i pomorske politike ne mogu se pohvaliti s odnosom prema mediteranskim područjima Hrvatske a osobito ne prema Dalamciji, ni s nacinalnog ni s regionalnog a niti s međunarodnog i tranzitnog aspekta Dalmacije, a posebno ne s aspekta gospodarstvenog iskorištavnja naših morskih luka i pomorskog prometa. Ukupna ocjena uspješnosti dalmatinskih i hrvatskih političara (od lokalnih do nacionalnih) mora na visokoj pozicioniranosti u sebi sadržavati ocjenu njihove uspješnosti u promicanju i rezultatima pomorstva i pomorskih aktivnosti. U interesu je integracije hrvatskog nacionalnog prostora, te u interesu naše prometne i gospodarstvene pozicioniranosti u međunarodnom (posebno europskom i mediteranskom) okruženju da se ostvari primjerena transverzalna prometna povezanost između kontinentalne Hrvatske i naših glavnih morskih luka, tj. mediteranske Hrvatske, čiji je najveći dio Dalmacija.
nije evidentirano
nije evidentirano
engleski
About transport conections between Dalmatia and ˝global willage˝
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Slobodna Dalmacija
2002.
nije evidentirano
objavljeno