Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti (CROSBI ID 258527)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Sever Globan, Irena ; Plenković, Mateja ; Varga, Vanesa Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti // Media, culture and public relations, 9 (2018), 1-2; 81-94. doi: 10.32914/mcpr.9.1-2.6

Podaci o odgovornosti

Sever Globan, Irena ; Plenković, Mateja ; Varga, Vanesa

hrvatski

Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti

Reklame su jedan od najraširenijih oblika medijskih i kulturnih proizvoda, kojima smo svjesno ili nesvjesno izloženi svakodnevno. Moderna oglašivačka industrija postala je središnja institucija tržišno-industrijske ekonomije na koju se godišnje potroši više stotina milijardi dolara. Stručnjaci za medije slažu se da je učinak oglašavanja na stavove, ponašanje i emocije vrlo snažan, osobito kada se radi o djeci i mladima. Trend je da reklame rijetko prikazuju prednosti proizvoda čiju prodaju pokušavaju potaknuti, a sve više nameću određene životne stilove koje mladi usvajaju kao dio njihovih identiteta i obrazaca ponašanja. To se prvenstveno odnosi na rodne stereotipe i nerealne prikaze ženskih i muških tijela kao glavnih komponenti oglašavanja. Posebno je važno pitanje posljedica česte izloženosti rodnim stereotipima u oglašavanju na psihosocijalnoj i socijalnoj razini. Kako bi se smanjili negativni učinci reklama, potrebno je djelovati na više razina. Društvena razina uključuje provođenje odgovorne medijske politike i definiranje etičkih standarda u oglašavanju. Na individualnoj razini, roditelji i nastavnici trebaju preuzeti odgovornost za razvijanje medijske pismenosti djece i mladih.

Medijska pismenost, reklame, rodni stereotipi

nije evidentirano

engleski

Advertising and gender stereotypes: the importance of media literacy

nije evidentirano

media literacy ; advertisements ; gender stereotypes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1-2)

2018.

81-94

objavljeno

1333-6371

10.32914/mcpr.9.1-2.6

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija

Poveznice