Pisanje osnovnoškolaca u novim medijima. Izazov za školu i učenike (CROSBI ID 258508)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Turk Sakač, Marija ; Filipan-Žignić, Blaženka
hrvatski
Pisanje osnovnoškolaca u novim medijima. Izazov za školu i učenike
Danas smo svjedoci da u komunikaciji novim medijima (Facebook, WhatsApp i sl.) dolazi do ispreplitanja govora, pisma i slike. Pisani pak tekstovi u novim medijima nerijetko sadrže elemente usmenoga govora i razgovornog stila pa ih stoga Crystal (2006) naziva Netspeakom. Uporaba novih medija dovela je tako do jezičnih promjena na svim lingvističkim razinama, a učestalim razlogom uporabe karakterističnih elemenata javlja se jezična ekonomija. Mladež već od ranih dana postaje najvjernijim korisnicima novih medija. Zbog brojnih kritika na njihovu pismenost i poznavanje standarda, istražili smo procjene 401 učenika 8. razreda o zastupljenosti elemenata jezika novih medija u njihovim tekstovima pisanim kako za potrebe škole, tako i u slobodno vrijeme. Rezultati istraživanja pokazali su međutim, da učenici elemente jezika novih medija statistički značajno više rabe u novim medijima u slobodno vrijeme, nego li u pisanim radovima za potrebe škole, bez obzira na spol i županiju u kojoj žive.
jezik novih medija, pisani radovi učenika 8. razreda, pismenost mladih, elementi jezika novih medija
nije evidentirano
engleski
WRITING OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS IN NEW MEDIA - A CHALLENGE FOR SCHOOLS AND STUDENTS
nije evidentirano
language of new media, written works done Grade 8 students, the literacy of young people, elements of the language of new media
nije evidentirano
Podaci o izdanju
68 (Nr. 2)
2019.
454-468
objavljeno
0037-654X
1848-0756