Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Menadžment u funkciji razvoja poslovnog turizma destinacije (CROSBI ID 424528)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Rudančić, Andreja Menadžment u funkciji razvoja poslovnog turizma destinacije / Barković, Dražen (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2016

Podaci o odgovornosti

Rudančić, Andreja

Barković, Dražen

hrvatski

Menadžment u funkciji razvoja poslovnog turizma destinacije

Turizam je područje koje se danas u sferama ponude i potražnje iznimno brzo transformira, što uvelike utječe na intenzitet i kvalitetu razvoja turizma u mnogim hrvatskim destinacijama. Promjene koje se događaju na turističkome tržištu su česte, a posljedice koje one sa sobom donose neizbježne. Turizam doživljava stalne i brze promjene, kako na međunarodnom tako i na domaćem tržištu. Stvaranje i osmišljavanje turističke ponude danas je isto, ali i mnogo drugačije nego posljednjih desetljeća dvadesetog stoljeća. Uspon razvitka turizma dovodi i do novih smjerova razvitka turizma i načina razmišljanja o turističkoj djelatnosti. Obilježja suvremene turističke ponude i potražnje ističu potrebu za orijentacijom na individualni pristup u razvitku turizma. Time se podrazumijeva razvitak specifičnih oblika turizma, alternativnih oblika turizma, posebnih oblika turizma. Iz specifičnih vrsta turizma izrasta poslovni turizam, koji kao značajan segment masovnog turizma ima najveći rast kroz kvalitativne, kvantitativne i financijske efekte u gospodarstvu jedne zemlje. Poslovni turizam kao specifična vrsta turizma, danas sve prisutniji u svjetskim turističkim kretanjima, znatno sudjeluje u ukupnom turističkom prometu neke gospodarske ekonomije. Temelji se na prometu sastanaka koji imaju svoj radni i turistički dio. Stoga, poslovni turizam kao ekonomski i društveni fenomen svakim danom dobiva na svom značaju. Poslovni turizam je važan i brzo rastući segment međunarodnog turizma. Kroz razvitak poslovnog turizma mogu se postići višestruki ciljevi destinacije, kao primjerice unaprjeđenje cjelogodišnjeg poslovanja, urbana obnova, poboljšavanje infrastrukture i kapaciteta turizma. Osim toga, veliki međunarodni skupovi mogu donijeti ne samo ekonomski prosperitet destinaciji, već mogu i povećati međunarodno priznanje i sliku domaćina održavanja. Iako relativno nov u postojanju, poslovni se turizam etablirao kao specifična vrsta turizma koja rapidno raste i sazrijeva u globalnim razmjerima unatoč raznim tržišnim oscilacijama. Dinamičnost ovoga turističkog sektora znači da je promjena konstantna značajka jer je potražnja poslovnog turizma zahtjevna i u stalnom razvitku. Kad se govori o menadžmentu turističke destinacije, treba istaknuti da se turistička destinacija može definirati kao optimalna kombinacija fiksnih i varijabilnih čimbenika te mogućnosti turističkog djelovanja u skladu s preferencijama tržišta, neovisno o administrativnim granicama. Tako definirana turistička destinacija postaje temeljni institucionalni okvir u osmišljavanju koncepta turističkog razvoja i upravljanja. Upravljati turizmom (i turističkom destinacijom) na razini mjesta, regije ili šire geografske cjeline podrazumijeva usredotočenost na više čimbenika, odgovarajuću sustavnost u redoslijedu poteza, a sve s ciljem utvrđivanja odgovarajuće menadžment strategije i politike koje će pridonijeti ostvarenju postavljenih ciljeva svake konkretne turističke destinacije. Destinacijski menadžment koji želi razvijati poslovni turizam mora unaprijediti svoje kongresne kapacitete kako bi destinacija bila konkurentna ostalim destinacijama u okruženju koje također ulažu u razvitak ovoga specifičnog oblika turizma. Odnosno, destinacijski menadžment treba definirati nove resurse (znanje, intelektualni kapital, inventivnost, kreativnost i informacije) u nastojanju da kreira nove vrijednosti upotrebom proizvoda poslovnog turizma. Polazište svih aktivnosti menadžmenta destinacije su ispitivanje i analiziranje tržišta, te predviđanje i anticipiranje budućeg razvitka potražnje poslovnog turizma i svih aktivnosti konkurenata. Područje Kvarnera je najprepoznatljivija hrvatska turistička destinacija usmjerena na proizvode poslovnog turizma i, specifično, na ponudu kongresa i skupova, a to posebice vrijedi za turističku destinaciju Opatija. U tom kontekstu, dostupnost, obilježja lokacije i izgrađenost hotelske i prateće suprastrukture su čimbenici koji su tradicionalno potražnju za proizvodima poslovnog turizma usmjerili prema navedenom području. Stoga se destinacija Opatija smatra jednim od prominentnih hrvatskih središta poslovnog turizma. Destinacijski menadžment turističke organizacije može pridonijeti repozicioniranju destinacije na svjetskom turističkom tržištu poslovnog turizma implementacijom nove poslovne filozofije te prihvaćanjem suvremenih trendova kvalitativnih značajki u razvitak i unaprjeđenje proizvoda poslovnog turizma, a u cilju postizanja odgovarajuće konkurentske prednosti, kvalitete i standarda života lokalnih dionika destinacije

specifični oblici turizma ; poslovni turizam ; destinacijski menadžment ; tržište ponude i potražnje poslovnog turizma ; tržišni trendovi poslovnog turizma ; svjetske destinacije poslovnog turizma ; konkurentnost Republike Hrvatske na tržištu poslovnog turizma

nije evidentirano

engleski

MANAGEMENT IN THE DEVELOPMENT OF BUSINESS TOURISM DESTINATIONS

nije evidentirano

specific forms of tourism ; business tourism ; destination management ; market supply and demand business tourism market trends in business tourism ; business tourism destination in the world, the competitiveness od the Croatian market of business tourism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

528

03.06.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice