Zanesenost tijekom slobodnih aktivnosti te teorijskog i praktičnog učenja na studiju i dobrobit studenata (CROSBI ID 671115)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Olčar, Diana ; Šimunović, Zrinka ; Miljković, Dubravka
hrvatski
Zanesenost tijekom slobodnih aktivnosti te teorijskog i praktičnog učenja na studiju i dobrobit studenata
Dosadašnja istraživanja pokazala su da studenti najrjeđe doživljavaju zanesenost tijekom akademskih aktivnosti a najčešće tijekom aktivnosti u slobodno vrijeme. S obzirom da postoje različite vrste akademskih aktivnosti prvi cilj istraživanja bio je provjeriti učestalost zanesenosti u aktivnostima u slobodno vrijeme te u dvije vrste akademskih aktivnosti (praktičnim i teorijskim). Uz to, drugi cilj bio je provjeriti doprinos zanesenosti u navedenim aktivnostima dobrobiti studenata (psihološkom procvatu i životnom zadovoljstvu). Temeljem prethodnih istraživanja očekivala se najčešća zanesenost u slobodnim aktivnostima, a u okviru akademskih aktivnosti u praktičnim aktivnostima (npr. sviranje kod studenata glazbe ili poučavanje kod studenata razredne nastave). Nadalje, očekivalo se da će zanesenost u akademskim aktivnostima biti više povezana sa studentskom dobrobiti od zanesenosti u slobodnim aktivnostima. Istraživanje je provedeno na 73 studenata Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu i 65 studenata Učiteljskog studija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Studenti su ispunili sljedeće upitnike: Ullenova prilagođena verzija Švedskog upitnika sklonosti zanesenosti, te dvije skale Dienera i sur., Skala zadovoljstva životom i Skala psihološkog procvata. Rezultati su pokazali da su primarni izvori zanesenosti za obje skupine podjednako praktične aktivnosti tijekom studija kao i aktivnosti provođene u slobodno vrijeme. Prema očekivanjima, obje su skupine najrijeđe doživjele zanesenost tijekom učenja teorijskog materijala. Također, za obje skupine studenata zanesenost u učenju teorijskog materijala bila je jedini značajan prediktor psihološkog procvata. Uz to, za studente glazbe, zanesenost doživljena u slobodno vrijeme bila je jedini pozitivan prediktor zadovoljstva životom. Rezultati potvrđuju rezultate prethodnih istraživanja te ukazuju na različitu ulogu praktičnih i teorijskih učenja u doživljavanju akademske zanesenosti i povezanosti sa dobrobiti studenata. Nadalje, rezultati ukazuju na potrebu daljnjih istraživanja uloge zanesenosti u različitim domenama kod studenata različitih usmjerenja.
dobrobit, psihološki procvat, studenti, zadovoljstvo životom, zanesenost
nije evidentirano
engleski
Flow during leisure, theoretical and practical studying and its' relationship with the students' wellbeing
nije evidentirano
well being, flourishing, students, life satisfaction, flow
nije evidentirano
Podaci o prilogu
126-126.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Brajša-Žganec, A. ; Penezić, Z. ; Tadić Vujčić, M.
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-7-0
Podaci o skupu
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
predavanje
07.11.2018-10.11.2018
Sveti Martin na Muri, Hrvatska