Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zanesenost tijekom slobodnih aktivnosti te teorijskog i praktičnog učenja na studiju i dobrobit studenata (CROSBI ID 671115)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Olčar, Diana ; Šimunović, Zrinka ; Miljković, Dubravka Zanesenost tijekom slobodnih aktivnosti te teorijskog i praktičnog učenja na studiju i dobrobit studenata // Knjiga sažetaka - 26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke / Brajša-Žganec, A. ; Penezić, Z. ; Tadić Vujčić, M. (ur.). Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 126-126

Podaci o odgovornosti

Olčar, Diana ; Šimunović, Zrinka ; Miljković, Dubravka

hrvatski

Zanesenost tijekom slobodnih aktivnosti te teorijskog i praktičnog učenja na studiju i dobrobit studenata

Dosadašnja istraživanja pokazala su da studenti najrjeđe doživljavaju zanesenost tijekom akademskih aktivnosti a najčešće tijekom aktivnosti u slobodno vrijeme. S obzirom da postoje različite vrste akademskih aktivnosti prvi cilj istraživanja bio je provjeriti učestalost zanesenosti u aktivnostima u slobodno vrijeme te u dvije vrste akademskih aktivnosti (praktičnim i teorijskim). Uz to, drugi cilj bio je provjeriti doprinos zanesenosti u navedenim aktivnostima dobrobiti studenata (psihološkom procvatu i životnom zadovoljstvu). Temeljem prethodnih istraživanja očekivala se najčešća zanesenost u slobodnim aktivnostima, a u okviru akademskih aktivnosti u praktičnim aktivnostima (npr. sviranje kod studenata glazbe ili poučavanje kod studenata razredne nastave). Nadalje, očekivalo se da će zanesenost u akademskim aktivnostima biti više povezana sa studentskom dobrobiti od zanesenosti u slobodnim aktivnostima. Istraživanje je provedeno na 73 studenata Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu i 65 studenata Učiteljskog studija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Studenti su ispunili sljedeće upitnike: Ullenova prilagođena verzija Švedskog upitnika sklonosti zanesenosti, te dvije skale Dienera i sur., Skala zadovoljstva životom i Skala psihološkog procvata. Rezultati su pokazali da su primarni izvori zanesenosti za obje skupine podjednako praktične aktivnosti tijekom studija kao i aktivnosti provođene u slobodno vrijeme. Prema očekivanjima, obje su skupine najrijeđe doživjele zanesenost tijekom učenja teorijskog materijala. Također, za obje skupine studenata zanesenost u učenju teorijskog materijala bila je jedini značajan prediktor psihološkog procvata. Uz to, za studente glazbe, zanesenost doživljena u slobodno vrijeme bila je jedini pozitivan prediktor zadovoljstva životom. Rezultati potvrđuju rezultate prethodnih istraživanja te ukazuju na različitu ulogu praktičnih i teorijskih učenja u doživljavanju akademske zanesenosti i povezanosti sa dobrobiti studenata. Nadalje, rezultati ukazuju na potrebu daljnjih istraživanja uloge zanesenosti u različitim domenama kod studenata različitih usmjerenja.

dobrobit, psihološki procvat, studenti, zadovoljstvo životom, zanesenost

nije evidentirano

engleski

Flow during leisure, theoretical and practical studying and its' relationship with the students' wellbeing

nije evidentirano

well being, flourishing, students, life satisfaction, flow

nije evidentirano

Podaci o prilogu

126-126.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Brajša-Žganec, A. ; Penezić, Z. ; Tadić Vujčić, M.

Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-7-0

Podaci o skupu

26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke

predavanje

07.11.2018-10.11.2018

Sveti Martin na Muri, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija