Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Liturgijsko srebro od 16. do 20. stoljeća u samostanu sv. Margarite u Pagu (CROSBI ID 62527)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Goja, Bojan Liturgijsko srebro od 16. do 20. stoljeća u samostanu sv. Margarite u Pagu // Umjetnička baština paških benediktinki / Granić, Miroslav (ur.). Pag: Samostan benediktinki sv. Margarite Pag, 2018. str. 181-235

Podaci o odgovornosti

Goja, Bojan

hrvatski

Liturgijsko srebro od 16. do 20. stoljeća u samostanu sv. Margarite u Pagu

Samostan benediktinki sv. Margarite u gradu Pagu posjeduje vrijednu zbirku novovjekovnih liturgijskih predmeta izrađenih od srebra nastalih u različitim zlatarskim centrima. Najveći dio predmeta na temelju utisnutih žigova može se prema vremenu i mjestu nastanka grupirati u četiri veće skupine: venecijansko srebro do pada Republike, predmeti milanskog i venecijanskog zlatarstva iz 19. stoljeća te radovi zadarskog zlatara Michelea Fasola. Poput inventara ostalih dalmatinskih samostana i crkava i ovdje se brojem predmeta ističe liturgijsko posuđe izrađeno u venecijanskim radionicama. Predmeti nastali u venecijanskim zlatarskim radionicama do pada Republike označeni su standardiziranim žigovima. Na predmetima iz samostana sv. Margarite uz državne, uočeni različiti radionički i autorski žigovi kao i kontrolni žigovi koje su koristili zlatari Vincenzo Vedova, Gasparo Balbi, Anzolo Castelli, Zuanne Cottini, Zuanne Premuda i Zuann Piero Grappiglia. Na jednom kaleža udaren je i žig u obliku križa kao oznaka radionice della Croze djelatne u 16., 17. i početkom 18. stoljeća. Ovi se predmeti odlikuju tipološkim i dekorativnim motivima koji su uobičajeni za venecijansku zlatarsku umjetnost iz toga razdoblja. Tijekom 19. stoljeća liturgijsko posuđe za potrebe dalmatinskih naručitelja često se nabavlja u milanskim radionicama uz kontinuitet narudžbi iz venecijanskih radionica. Ovi predmeti označeni su teritorijalnim, kontrolnim, radioničkim i autorskim puncama koje su u gradovima sjeverne Italije bile u upotrebi od 1812. do 1872./1873. godine. Za grad Milano u upoterbi je teritorijalni je žig u obliku pluga (tal. aratro) a za Veneciju žig zvan Aerostolio ed Ornamento di Poppa. Na temelju utisnutih punci utvrđeno je da je dva viseća svijećnjaka izradio milanski zlatar Francesco Ceppi. U samostanu je sačuvan znatan broj venecijanske srebrnine iz ovoga razdoblja: viseća škropionica, kalež, viseći svijećnjak, dvije vaze, dva kompleta kanonskih tablica i deset oltarnih svijećnjaka. Na deset oltarnih svijećnjaka udaren je autorski, sastavljen od slova »V« i ukrštenih elemenata pod njim, koji je oblikom vrlo blizak žigu kakvog je nakon 1811. godine koristio venecijanski zlatar Bortolo Valazza koji je prema dokumentima aktivan od 1759. godine. Relikvijar s moćima sv. Benedikta, sudeći prema tipologiji i dekoraciji, najvjerojatnije je izrađen u Rimu u 19. stoljeću, dok je neobaroknu pokaznicu početkom 20. stoljeća samostanu darovala obitelj De Santi. Dva srebrna viseća svijećnjaka te jedna kruna označeni su žigom sastavljenom od slova »MF« u kvadratnom okviru za koji s velikom sigurnošću znamo da ga je koristio zadarski zlatar Michele Fasolo (oko 1789./1793. g. – 1871. g.).

Pag, samostan benediktinki, liturgijsko srebro

nije evidentirano

engleski

Liturgical silver from 16th to the 20th century in the monastery of St Margaret in the town of Pag

nije evidentirano

Pag, benedictine nunnery, liturgical silver

nije evidentirano

Podaci o prilogu

181-235.

objavljeno

Podaci o knjizi

Umjetnička baština paških benediktinki

Granić, Miroslav

Pag: Samostan benediktinki sv. Margarite Pag

2018.

978-953-7249-04-5

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano