Hidroelastični odziv ultra velikog kontejnerskog broda nosivosti 19000 TEU prema WhiSp metodologiji (CROSBI ID 424272)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rosandić, Ante
Vladimir, Nikola
hrvatski
Hidroelastični odziv ultra velikog kontejnerskog broda nosivosti 19000 TEU prema WhiSp metodologiji
U ovom diplomskom radu provedena je hidroelastična analiza ultra velikog kontejnerskog broda nosivosti 19000 TEU, sprezanjem 3D modela konačnih elemenata konstrukcije i 3D hidrodinamičkog modela potencijalnog strujanja. Korišten je programski paket HOMER, ustupljen od klasifikacijskog društva Bureau Veritas, Pariz. Proračun je proveden u skladu s WhiSp metodologijom, i to na WhiSp1 razini koja definira postupak spektralne analize zamora s utjecajem linearnog pruženja. Tehnička dokumentacija analiziranog broda i 3D model konačnih elemenata konstrukcije ustupljeni su od brodogradilišta Hyundai Heavy Industries, Co., Ltd., iz Ulsana, Južna Koreja, a hidrodinamički model i integracijska mreža generirani su direktno u programskom paketu HOMER. Uz teorijske osnove hidroelastičnosti brodskih i pomorskih konstrukcija, u radu su ukratko opisana modelska ispitivanja, numerički proračuni i ispitivanja u naravi, kao komponente suvremenog integralnog pristupa u istraživanju hidroelastičnosti. Uz opis WhiSp metodologije i korištene programske podrške, dan je tehnički opis broda i korištenih proračunskih modela. Rezultati uključuju izračunate razine zamornog vijeka odabranog konstrukcijskog detalja bez utjecaja pruženja i s njim, pri čemu je potvrđeno da linearno pruženje smanjuje eksploatacijski period odabranog strukturnog detalja, te ga je potrebno uzeti u obzir kod direktnih proračuna. Štoviše, imajući u vidu relativno mnogo kombinacija susretnog kuta, valnih frekvencija i brzina broda, koje se moraju uzeti u obzir pri proračunu zamornog oštećenja (što uzrokuje razmjerno dugotrajne proračune), posebice je analiziran utjecaj koraka susretnog kuta na rezultate proračuna.
hidroelastičnost, direktni proračun, kontejnerski brod, WhiSp metodologija, zamor, metoda konačnih elemenata, potencijalno strujanje
nije evidentirano
engleski
Hydroelastic response of 19000 TEU ultra large container ship according to the WhiSp methodology
nije evidentirano
hydroelasticity, direct calculation, container ship, WhiSp methodology, fatigue, finite element method, potential flow
nije evidentirano
Podaci o izdanju
60
07.12.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb